פאוצ'י: "צריך לשקול להורות על חובת חיסונים בטיסות פנים"
היועץ הרפואי הראשי בבית הלבן התראיין לרשת MSNBC וסיפר שחובת החיסונים תפחית את הסיכוי להדביק בקורונה במטוסים, אך גם תסייע לשכנע אנשים להתחסן. לא ברור אם הבית הלבן תומך במהלך, שכן מוקדם יותר השנה הממשל דחה הצעת חוק בנושא שהוגשה בסנאט

הממשל הפדרלי צריך לשקול להורות על חובת חיסונים בטיסות פנים, כך אמר היום (שני) ד"ר אנתוני פאוצ'י, מנהל המכון הלאומי לאלרגיה ומחלות זיהומיות יעצו הרפואי הראשי של הנשיא ביידן.

נוסעים בנמה"ת רייגן בוושינגטון די. סי., בחג המולד בשנה שעברה (צילום: Getty Images)

כיום, זרים המבקשים להיכנס לארצות הברית נדרשים להציג חובת התחסנות, אך מדיניות זו אינה קיימת עבור אזרחי ארצות הברית או בעלי מעמד של תושב קבע. למעשה, רק מדינת אחת - הוואי - מחייבת את כלל הנכנסים להוכיח שהם מחוסנים 'באופן מלא', אך לא כתנאי כניסה למדינה, אלא כתנאי לפטור מחובת הבידוד.

הבוקר ד"ר פאוצ'י התראיין לרשת MSNBC והסביר שחובת חיסונים בטיסות פנים תסייע להפחית בתחלואת הקורונה במטוסים, ובמקביל תסייע לשכנע אנשים להתחסן: "כאשר החיסונים הופכים לחובה, זה נותן לאנשים תמריץ נוסף. אני חושב שצריך לשקול ברצינות להורות על כך בטיסות פנים", הוא אמר.

מוקדם יותר השנה הוגשה הצעת חוק ע"י הסנאטורית דיאן פיינסטיין (דמוקרטית, קליפורניה), במסגרתה כלל הנוסעים בטיסות פנים יידרשו להוכיח שהם מחוסנים, או לחילופין יחויבו להציג בדיקת קורונה שלילית שבוצעה בסמוך לטיסה.

בהודעה שפורסמה בזמנו ע"י הסנאטורית בת ה-88 צוין כי החוק נחוץ לקראת חודשי החורף שבהם עלולה להירשם התפרצות נוספת של נגיף הקורונה. הסנאטורית מקליפורניה הזכירה כיצד תחלואת הקורונה זינקה בשנה שעברה, בסמוך לחג ההודיה (בנובמבר) וחג המולד (בדצמבר) - שתי תקופות עמוסות בנמלי התעופה בארה"ב.

"כיום אנו יודעים לומר בוודאות שהכמות הגדולה של נוסעים בחגים בשנה שעברה תרמה לעלייה הקשה בתחלואת הנגיף. אסור לנו בשום פנים ואופן לתת לזה לקרות שוב", כבה פיינסטיין.

אילוסטרציה (צילום: AP)

במסגרת הצעת החוק, כלל הנוסעים יידרשו להוכיח שהם 'מחוסנים באופן מלא' (שבועיים או יותר לאחר קבלת זריקת החיסון האחרונה), או להציג בדיקת קורונה שלילית.

בבית הלבן בחרו שלא לתמוך בהצעת החוק - ככל הנראה לאור ההבנה שהמהלך ייחסם ע"י בתי המשפט. דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, התייחסה לסוגיה בשבוע שעבר ואמרה:

"אנחנו יודעים שעטיית מסכות היא דרך יעילה ביותר למנוע את התפשטות הקורונה בין הנוסעים. אנחנו גם יודעים לומר שמגבלות נוספות, למשל חובת חיסונים בטיסות פנים, עלולות לגרום לביטולי טיסות, עיכובים והשלכות נוספות. מצד שני, אנחנו כן נכריז על מגבלות חדשות אם יהיה צורך בכך, אך עד כה זה לא צעד שנשקל".

YOU MIGHT ALSO LIKE