"פשע זו המצאה לבנה קפיטליסטית" - למרות עלייה חדה בפשיעה באמריקה ב-BLM טוענים שמדובר בתוצר של 'גזענות מערכתית'
נראה כי למרות שהקפיטליזם הצליח להוציא מאות מיליונים מעוני ושיעבוד ברחבי העולם, ישנם כאלה הרואים בו אויב ומדכא - אחת מאלה היא ליה דריי, אשר לצד חברתה מישל אנסטסיה לתנועת BLM טוענת כי הסיבה לפשיעה הגואה בקהילה השחורה נטועה בשוק החופשי 'הגזעני' - ולכן לא מדובר בפשעים

פעילי Black Lives Matter (BLM) נשאו הרצאה בפני יותר מ-150 אנשים באביב 2020, ואמרו לסטודנטים ש"פשע זו המצאה" ושאנשים שחורים "משועבדים" כשהם נשלחים לכלא.

ארבעה פעילי BLM - ג'סיקה לואיז, קירה ג'יי הארווי, מישל אנסטסיה וליה דריי - מ-Indy10 Black Lives Matter אמרו לסטודנטים שלעיתים קרובות אין לאנשים שחורים את אותן הזדמנויות כמו לעמיתיהם הלבנים, לפי סרטון ההרצאה שהושג על ידי Daily Caller - בניסיון להצדיק את מגיפת הפשיעה.

"הפשע מורכב", אמרה דריי. "אנשים יצרו את הכללים האלה ואנשים שוברים אותם. רק שאם אתה שחור, חום או עני, יש סיכוי גבוה יותר שתיכלא על הדברים האלה, תשתעבד, תכלא, על דברים אלה שהרבה אנשים עושים".

דריי אמרה גם שאנשים שהכירה כשסיימה את התיכון "נשלחו כולם לכלא", ושכשהייתה צעירה יותר, לימדו אותה "שאם אתה עושה את הפשע אתה משלם בזמן", אך טענה ש"זה לא קשור לזה שאנחנו עושים פשע, אלא מדובר בפשע שנעשה לקהילות שלנו". "באמת נאלצתי ללמוד לשמור על הכעס שלי", אמרה. "אתה יודע, כשאתה באמת מתחיל ללמוד על עליונות לבנה וקפיטליזם ואיך זה באמת פוגע בשחורים וחומים". פעילי BLM גם טענו שהם חיים ב"חברה מיזוגנית וגברית" שאומרת להם ש"נשים צריכות להישאר בבית" לבשל ולנקות, וכי כנשים שחורות, "מתעלמים מהן הרבה", והן נתקלות באנשים שרוצים לפגוע בהם בגלל מי שהם.

פעילת BLM הוסיפה שאנשים רואים נשים שחורות ורוצים לפגוע בהן, ושנשים שחורות נתקלות גם ב"כמה אנשים שלא חושבים שיש משהו לא בסדר במשטרה, או חושבים שהמשטרה עושה את העבודה שלה". דריי הוסיפה כי נשים שחורות הן קורבנות של "עבדות רגשית" מכיוון שאנשים לא מכבדים את האוטונומיה שלהם או את העובדה שהם אנשים.

במקביל אחת מעמיתותיה של דריי, מישל אנסטסיה, ציטטה גם את תורת הגזע הביקורתית (CRT), ואת אנג'לה דייוויס, מרקסיסטית מושבעת, שהגיעה לגדולה בשנות ה-60 כמנהיגת המפלגה הקומוניסטית בארה"ב, והידועה בעיקר בהיותה האשה השחורה השנייה שהפכה לאחת מעשרת המבוקשים של ה-FBI לאחר שרצחה שופט.

ובתוך כך ההתבטאויות הקיצוניות ובמידה רבה בעלות התפיסה הרגשית הקורבנית לא בהכרח חדשות בקהילה השחורה.

מה שכן, הרעיון שמרקסיזם באיזשהו אופן מסוגל לרפא את החוליים שהתרחשו בקהילה השחורה מאז שנות השישים אף הוא לא חדש.

האם יש קשר בין תפיסת הקורבנות-האישית, והפילוסופיה המרקסיסטית שחדרה אל הקהילות השחורות במהפכת התרבות של שנות השישים?.

והאם יש קשר בין צמד הגורמים האלה והעלייה בפשיעה בקהילות השחורות מאז אותה תקופה?. אולי על דריי ודייויס לחשוב גם על הדברים הללו במסגרת ה'מערכת הקפיטליסטית והלבנה'.

YOU MIGHT ALSO LIKE