מחדל? הבית הלבן דחה הצעה ליותר מ-730 מיליון בדיקות קורונה ביתיות
לפני חודשיים מומחים הציעו לממשל האמריקני תוכנית שהייתה מוספיה מיליוני בדיקות ומאפשרת לאזרחים לאבחן את עצמם. אך ביידן לא האמין שארה"ב יכולה לייצר כמות כזו של בדיקות

הבית הלבן דחה באוקטובר הצעה שהייתה מוסיפה יותר מ-730 מיליון בדיקות קורונה ביתיות בחודש, ולמעשה לתת לאמריקנים לאבחן את עצמם.

תוכנית של מומחי תעשייה מובילים מבית הספר של צ'אן לבריאות הציבור של אוניברסיטת הרווארד, קרן רוקפלר וארגונים נוספים, ביקשו מהממשל האמריקני להגביר את יכולות הייצור "כדי למנוע גל של נגיף הקורונה בזמן החגים". כך דווח לראשונה ב-Vanity Fair ביום חמישי.

התוכנית בת 10 העמודים הייתה מאפשרת לארצות הברית לעשות את מה שמדינות רבות אחרות כבר עשו – להעניק בדיקות קורונה ביתיות מהירות לאזרחים, ובכך להשתלט בקלות יותר על קצב ההדבקה ולהימנע מתורים אינסופיים במרכזי הבדיקות.

עם זאת, הבית הלבן דחה את ההצעה, ושלושה ימים לאחר מכן הודיע כי יבקש לחזק את מערך הבדיקות הביתיות המהירות באמצעות "תהליך האישור הרגולטורי של ה-FDA".

פקיד ממשל אשר נכח בפגישה שנערכה באוקטובר, אמר כי ההחלטה של הממשל הייתה מבוססת על העובדה שלארצות הברית "לא הייתה את היכולת לייצר בדיקות ללא מרשם בקנה מידה שכזה". הבעיה נבעה מכך שסוכנות המזון והתרופות האמריקנית אישרה רק קומץ ערכות בדיקה, ואלו שהוא אישר לא יכלו להגדיל את הייצור מספיק מהר.

ביום שלישי, ביידן סוף סוף הכריז כי יעשה את מה שהמומחים המליצו זה זמן רב – לתת לאמריקנים לאבחן את עצמם, והחל מינואר 2022, הבית הלבן ישיק אתר אינטרנט שיאפשר לאזרחים להזמין ערכות בדיקה חינם לביתם.

הנשיא ג'ו ביידן (צילום: רויטרס) 

התוכנית הזו דורשת 500 מיליון ערכות בדיקה – אותן הממשל טרם רכש. יש לציין כי כאשר ביידן נכנס לתפקיד, לא היו בשוק בדיקות קורונה ביתיות מהירות. מאז, המספר גדל ל-13, והאספקה החודשים גדלה כמעט פי ארבעה מאז סוף הקיץ, והממשל השקיע יותר מ-23 מיליארד דולר.

על פי הדיווח, כאמור, הממשל דחה את ההצעה, אם כי הנשיא ביידן אמר ביום רביעי בראיון לחדשות איי.בי.סי: "הלוואי שחשבתי להזמין חצי מיליארד בדיקות לפני חודשיים, לפני שהווריאנט הגיע לכאן".

ד"ר אריק טופול, מנהל ומייסד מכון התרגום בבלה ג'ולה, קליפורניה, כינה את התוכנית להעמיד 500 מיליון בדיקות מהירות מתישהו בשנה הבאה כ"בלתי מספקת לחלוטין", וכתב: "אנחנו זקוקים לכמה מיליארדים כאלה, ונזקקנו להם במשך יותר משנה כדי לסייע במניעת התפשטות המגפה, כפי שאושר והסתמכו עליהם בהרבה מדינות ברחבי העולם".

מבקרים טוענים כי הממשל האמריקני איחר לפעול בנושא מערך הבדיקות, בין השאר משום שראה בחיסון את המסלול הטוב ביותר לצאת מהמגפה. "שמנו את כל הביצים שלנו בסל החיסונים, וזה לא היה מספיק", אמר ד"ר ג'יי וולגמות', קצין רפואה ראשי.

YOU MIGHT ALSO LIKE