קליפורניה מרחיבה את חובת חיסוני הבוסטר
על רקע התפשטות האומיקרון בקצב מהיר ביותר, אוניברסיטאות במדינה הודיעו לכל הסטודנטים וצוותי המוסד כי לאחר חופשת החורף – הם יידרשו להציג הוכחה שקיבלו את המאיץ

אוניברסיטת דרום קליפורניה דורשת מכל הסטודנטים וצוות המוסד האקדמי לקבל את זריקת הבוסטר נגד נגיף הקורונה עד סמסטר האביב, שאמור להתחיל בלמידה מרחוק על רקע החששות המתפשטות וריאנט האומיקרון.

האוניברסיטה הודיעה ביום שישי לכל הסגל, הצוות והסטודנטים, שהם יידרשו לקבל את הבוסטר ברגע שהם יהיו זכאים לו, ומסרה כי הם יחלקו תאריכי יעד לכולם בשבוע הבא.

בעוד שהשיעורים יתחילו כמתוכנן ב-10 בינואר 2022, השבוע הראשון ללימודים יתקיים בלמידה מרחוק, ועד ה-18 בינואר המוסד יחליט אם להאריך את צעדי הזהירות או לחזור ללימודים רגילים.

כמו כן, הסטודנטים יידרשו לבצע בדיקת קורונה ולהציג תוצאה שלילית לפני המעבר למעונות האוניברסיטה ולפני חידוש השיעורים הפרטיים. עוד נמסר כי האוניברסיטה תמשיך בבדיקות מעקב קבועות עבור הסטודנטים.

ההכרזה של אוניברסיטת דרום קליפורניה מגיעה לאחר שאוניברסיטת קליפורניה סטייט ואוניברסיטת קליפורניה הכריזו גם הן כי הצוותים במוסד והסטודנטים הלומדים בו יצטרכו להוכיח כי הם קיבלו חסיון מאיץ נגד הקורונה לאחר חופשת החורף.

אוניברסיטת סן דייגו, סנטה קרוז ואירבין, הודיעו כי הם מעכבים בשבועיים את פתיחת הסמסטר.

החלטת מוסדות הלימודים מגיעה ברקע שווריאנט האומיקרון הפך לדומיננטי בארצות הברית בכלל ובקליפורניה בפרט. גורמים רשמיים במגינה אמרו כי נתונים קליניים מראים שהזן החדש קיים כבר ברוב קליפורניה, מה שממשיך להוכיח כי הגרסה הזו של הקורונה מועברת במהירות הרבה ביותר מכל האחרות.

לפחות שלוש מערכות בריאות בקליפורניה דיווחו שכ-50 אחוזים עד 70% מהחולים החדשים נגועים באומיקרון. בלוס אנג'לס במיוחד, המקרים היומיים הרקיעו שחקים – כאשר המחוז דיווח על כמעט 10,000 מקרים חדשים ביום שישי.

ביום רביעי, כזכור, מושל המדינה גווין ניוסם הכריז כי מיליוני עובדי מערכת הבריאות ברחבי קליפורניה יידרשו להתחסן בזריקת הבוסטר, ויצטרכו להוכיח זאת עד ה-1 בפברואר 2022. בצעד זה, קליפורניה הצטרפה לניו מקסיקו כשתי המדינות היחידות בארצות הברית שבהן עובדי הבריאות נדרשים לקבל בוסטר.

לפני כחמישה ימים, סן חוזה הודיעה כי היא מחייבת את עובדי העירייה, ביניהם שוטרים וכבאים, לקבל את המאיץ, כאשר הדרישה תחול גם על תושבים המבקרים בבניינים העירוניים.

YOU MIGHT ALSO LIKE