"חיסון או סילוק מהצבא": מאות חיילי מארינס שוחררו מהצבא בשל סירוב להתחסן
הברירות היו ברורות - "חיסון או קץ הקריירה הצבאית במדים", ולמול האולטימטום, ובהינתן המצב הכלכלי הקשה של רבים מאנשי השירות האמריקני, הרוב המוחלט בחר להתחסן, אלה שלא - מצאו עצמם עד מהרה מחוץ לשורות הצבא האמריקני, בתוך כך מספר המתחסנים היה גבוה בהרבה מן המשוער בתחילה

נכון לסוף השבוע, חיל הנחתים של ארה"ב הוציא לפחות 169 חיילי נחתים משירות סדיר בשל סירובם לקבל את חיסון הקורונה זאת לאחר שבשבוע האחרון לבדו שוחררו 66 חיילי נחתים נוספים.

על רקע החששות מנגיף האומיקרון מסרו בחיל הנחתים כי "המהירות שבה המחלה מועברת בין יחידים הגבירה את הסיכון לנחתים שלנו ולחיל הנחתים שלנו". חיל הנחתים כידוע מפגר אחרי ענפים אחרים בצבא האמריקני באחוז שיעורי החיסונים הכוללים, כאשר 95% מכלל הצוות קיבלו זריקה אחת לפחות. זאת בהשוואה לשאר הענפים, לרבות הצבא, חיל האוויר וחיל הים אשר כולם עומדים על 98%.

באופן מכריע, הנחתים היו בחזית מקרי 'בעיטת החיילים', תוך שלילת כל הפטורים מהתחסנויות שאמורות להינתן על סמך סיבות מצפוניות ודתיות.

"חיל הנחתים היה האגרסיבי ביותר בשחרור חיילים שמסרבים להתחסן", מדווחת סוכנות הידיעות AP.

"החיל גם דחה את כל הבקשות הדתיות לפטור מחיסונים. נכון ליום חמישי, 3,080 מתוך 3,192 הבקשות שהתקבלו - או יותר מ-96% - עובדו ונדחו".

בינתיים, הסיפור הגדול של קוביד והצבא השבוע היה ששבעה אנשי צוות שנסעו עם סגנית משרד ההגנה נמצאו חיוביים ל-Covid-19 וזאת למרות ש-98% מעובדי הפנטגון חוסנו. שבעה אנשי הצוות שהו במחיצת גנרלים וקולונלים מכל שדרות הצבא האמריקני במספר מתקנים צבאיים גדולים.

חלק גדול מהמשלחת שחלתה בקורונה ונסעה עם סגנית שרת ההגנה קתלין היקס נמצאת כעת בהסגר.

כל הנדבקים חוסנו.

בענפים אחרים של צבא ארה"ב מתמשכים האיומים מצד המפקדים על אלה המבקשים להפר את מנדט החיסונים.

"הצבא אמר שהוא נזף ביותר מ-2,700 חיילים ויתחיל בהליכי השחרור בינואר, בעוד שחיל האוויר שיחרר לפחות 27 חברים", דיווחה לאחרונה NBC.

בתוך כך אין ספק כי החששות הראשוניים על סירוב-חיסונים המוני אשר יפגע בכשירותו המבצעית של צבא ארה"ב, התבדו.

למרות נתוני שחרור של מספר מאות חיילים כאשר הועמדו מרבית אנשי השירות בברירה שבין קבלת החיסון או השתחררות - הלה בחרו להתחסן.

YOU MIGHT ALSO LIKE