האריס חושבת שאם היא הייתה גבר לבן – הסיקור כלפיה היה חיובי
סגנית הנשיא, שמתמודדת עם דירוג אישור הנמוך בהיסטוריה, אמרה למקורביה בבית הלבן כי הסיבה לכיסוי השלילי כלפיה בערוצי התקשורת נובעת מהבדלי גזע ומגדר

סגנית הנשיא קמלה האריס התייחסה לסיקור התקשורתי השלילי לגביה, וטענה כי הוא היה שונה אם היא הייתה גבר לבן. כך דווח ב'ניו יורק טיימס', ששוחח עם כמה מקורות בבית הלבן על עמדתה של האריס בממשל האמריקני.

סגנית הנשיא, קמלה האריס (צילום: איי.פי)

האריס ייחסה את הסיקור העיתונאי כלפיה, במיוחד בכלי תקשורת שמרניים, להבדלי גזע ומגדר, ואמרה לעמיתיה כי סוכנויות החדשות השונות היו מסקרים אותה אחרת אם היא הייתה לבנה וגבר.

כזכור, האריס, כמו גם הנשיא ג'ו ביידן, מתמודדים עם דירוגי האישור הנמוכים בהיסטוריה, כאשר האריס היא סגנית הנשיא הכי לא פופולרית בכל ההיסטוריה המודרנית של ארצות הברית.

ה'טיימס' דיווח שהאריס פנתה ל"מקורבים בעלי עוצמה", כמו הילרי קלינטון, כדי לעזור לה להתוות את דרכה. העיתון גם פרסם כי הסגנית התמודדה עם כמה קשיים בתפקידה, בעיקר בנושאי הגירה וזכויות הצבעה.

כמה ממקורביה אמרו ל'טיימס' שהם מרגישים שביידן השתמש בהאריס כדי לזכות בתפקיד הנשיא, אבל הרחיק אותה מחובות היומיות של השלטון.

הסיקור השלילי כלפי האריס נובע גם בעקבות תחלופת עובדים גבוהה באופן יוצא דופן, כאשר הדוברת הראשית שלה, סימון סנדרס, ומנהלת התקשורת אשלי אטיין, התפטרו מתפקידן לפני כחודש. מאז נמתחה ביקורת על הסגנית עם דיווחים אשר מייחסים את ההתפטרויות להתנהגותה של האריס כלפי אנשי הצוות שלה.

על אף העזיבות הרבות בממשל, יש לצין כי ממשל טראמפ ראה יותר פיטורים, התפטרויות והקצאות מחדש של אנשי צוות בכירים מאשר בכל ממש אחר בשנה הראשונה. הוושינגטון פוסט דיווח כי נכון ל-12 בינואר 2018, 34% מהצוות הבכיר של טראמפ עז או שינה את תפקידו בממשל. מדובר בשיעור כפול מהתחלופה שנראה בשנה הראשונה של הנשיא רונלד רייגן, ופי ארבעה מאותה תקופה בהנהגתו של ברק אובמה.

לפני כשבועיים, האריס נשאלה בראיון על הסיקור השלילי, וכינתה את הכותרות נגדה כ"מגוחכות", ואמרה שזה חלק מהיותה גורם בעל פרופיל גבוה בממשל ביידן.

YOU MIGHT ALSO LIKE