צבא ארצות הברית צפוי להכריז על פיתוח חיסון נגד הקורונה
מכון המחקר של וולטר ריד מפתח חיסון נגד כל גרסאות הנגיף, והניסויים בבני אדם כבר הסתיימו החודש. עם זאת, יעילותם טרם נבדקה על זן האומיקרון אשר הפך לדומיננטי בארה"ב

צבא ארצות הברית צפוי להכריז כי הוא פיתח חיסון מפני וירוס הקורונה והגרסאות השונות שלו, כך דווח ב-Defense One.

הצבא האמריקני מפתח חיסון נגד הקורונה (צילום: צבא ארצות הברית)

מכון המחקר וולטר ריד מפתח חיסון ננו-חלקיקי, SpFN, מאז תחילת 2020, וכבר בתחילת חודש אפריל האחרון הוא החל בניסויים אנושיים.

מנהל ענף מחלות זיהומיות של WRAIT, קייבון מודג'ראד, אמר לעיתון כי הניסויים הסתיימו החודש והניבו תוצאות חיוביות, שנמצאות כעת בבדיקה של גורמים שונים. "זה מאוד מרגש להגיע לנקודה הזו עבור כל הצוות שלנו, ואני חושב גם עבור כל הצבא", אמר.

החדשות על החיסון החדש מגיע בעוד וריאנט האומיקרון הפך לדומיננטי בזיהומי הקורונה ברחבי ארצות הברית, לאחר שזהותה לראשונה בדרום אפריקה רק בחודש שעבר.

מומחים ממשיכים להדגיש שחיסונים וזריקות בוסטר מציעים את ההגנה הטובה ביותר מפני הגרסה החדשה, וחברות התרופות פייזר ומודרנה אמרו שמינון שלישי של החיסונים שלהן מעלים באופן משמעותי את רמות הנוגדנים נגד הגרסה החדשה.

(צילום: רויטרס)

תחילה, בדיווח על החיסון של צבא ארצות הברית נטען כי הוא יעיל כנגד כל הגרסאות, כולל האומיקרון. אבל מאוחר יותר פורסמה הצהרה כי יעילות החיסון טרם נבדקה על הגרסה החדשה.

"כמה דיווחים אחרונים על פיתוח חיסונים נגד הקורונה של מכון המחקר וולטר ריד, הובלו לטיעונים לא מדויקים הדורשים הבהרה", נמסר בהצהרה. "החיסון נועד להגן מפני מערך גרסאות של קורונה, אך הוא לא נבדק על זן האומיקרון".

ענף מחלות הזיהומיות של הצבא האמריקני הוסיף כי החוקרים מנתחים את התוצאות של הניסויים המוקדמים בבני אדם, ואמרו כי התוצאות הסופיות יתפרסמו בכתב עת. מודג'ראד אמר כי ההתפשטות המהירה של הווריאנטים אומיקרון ודלתא, כמו גם שיעורי החיסון המוגברים, גרמו לניסויים המוקדמים להימשך זמן רב מהצפוי.

לניסויים של החיסון הצבאי נדרשו אנשים שלא חוסנו ולא נדבקו בעבר בקורונה. בהמשך, החיסון יצטרף להיבדק על אנשים שחוסנו בעבר או חלו בעבר. "אנחנו צריכים להעריך את זה בסביבה האמיתית, ולנסות להבין איך החיסון מתפקד במספרים הרבה יותר גדולים של אנשים שכבר חוסנו בחיסון אחר, או שהם כבר היו חולים", אמר מודרג'ארד.

YOU MIGHT ALSO LIKE