משרד המשפטים הודיע: אסירים ששוחררו למעצר בית בשל משבר הקורונה לא יחזרו לכלא
רוב האסירים ששוחררו לפני קרוב לשנתיים כבר הספיקו לסיים לרצות את עונשם, אולם כ-7,700 מתוכם היו אמורים לשוב לכלא עם סיום המגפה. השבוע התקבלה החלטה סופית לפיה מי שעמד בתנאי השחרור למעצר בית לא יוחזר לכלא הפדרלי

אלפי אסירים ששוחררו מהכלא הפדרלי והועברו למעצר בית עם פרוץ משבר הקורונה לפני קרוב לשנתיים, לא יוחזרו לכלא כאשר המגפה תסתיים. כך על פי הודעת משרד המשפטים בוושינגטון.

אילוסטרציה (צילום: AP)

כזכור, במרץ 2020 - שבועות ספורים לאחר שהמקרה הראשון של קורונה אותר בארצות הברית - לשכת בתי הכלא הפדרלית (Bureau of Prisons, או BOP) החל לשחרר אסירים למעצר בית לאור הרצון לצמצם את התפשטות הנגיף בקרב האסירים.

החלטה זו התקבלה כחלק מחוק החירום הראשון שאושר בקונגרס (CARES Act), עליו חתם הנשיא דאז דונלד טראמפ. התובע הכללי הקודם, ויליאם בר, חתם על האישור הסופי שאיפשר ל-BOP להתחיל לשחרר אסירים.

כפי שדיווחנו בזמנו, בין האסירים שביקשו לעבור למעצר בית היו לא מעט מפורסמים, ביניהם מייקל כהן - לשעבר עורך דינו האישי של דונלד טראמפ שנידון לשלוש שנות מאסר, וברני מיידוף, שהורשע בהונאת כספים בהיקף של כ-65 מיליארד דולר. בזמן שכהן שוחרר מהכלא, בקשתו של מיידוף נדחתה והוא הלך לעולמו מוקדם יותר השנה.

לפי נתונים רשמיים שפורסמו ע"י ה-BOP, יותר מ-36 אלף אסירים שוחררו למעצר בית במסגרת מדיניות זו - ורובם סיימו לרצות את תקופת המאסר ושוחררו באופן רשמי. לעומתם, ב-BOP הסבירו ש-7,700 אסירים ששוחררו ולא סיימו לרצות את עונשם לא יוחזרו לכלא גם לאחר שמשבר הקורונה יסתיים.

מייקל כהן מגיע לביתו במנהטן בשנה שעברה לאחר ששוחרר מהכלא (צילום: רויטרס)

למעשה, רק בחודש ינואר האחרון משרד המשפטים הודיע שיחייב את כל האסירים ששוחררו (ולא סיימו לרצות את העונש) לשוב לכלא, אך אתמול התובע הכללי מריק גרלנד הודיע שהאסירים לא יחזרו לכלא:

"אלפים קיבלו את ההזדמנות להיות עם המשפחה שלהם, השיגו עבודה וצייתו לכל החוקים והנהלים הקיימים...בשל כך, הוראתי למשרד המשפטים לוודא שיפעל בהתאם להחלטה שגובשה במרץ 2020".

עוד אמר התובע הכללי כי לא מדובר בהנחיה גורפת, וכל מקרה ייבחן לגופו: "רק אלו שהשלימו את תהליך השיקום ופעלו במסגרת תנאי השחרור שהוצבו יזכו לשחרור".

YOU MIGHT ALSO LIKE