חובת החיסונים בקליפורניה מתרחבת: עובדי בתי החולים יחויבו לקבל זריקת בוסטר
כשלושה חודשים לאחר שחובת החיסונים לעובדי מערכת הבריאות במדינה המוזהבת נכנסה לתוקף, המושל הודיע רשמית כי הוחלט לחייב את העובדים להתחסן במנה נוספת - זריקת הבוסטר - עד תחילת חודש פברואר

מיליוני עובדים במערכת הבריאות ברחבי קליפורניה יחויבו להתחסן בזריקת 'בוסטר' בתוך כחודש וחצי, כך אמר מוקדם יותר הבוקר (רביעי) מושל המדינה המוזהבת, גאווין ניוסאם.

בית חולים סידרס סיני בלוס אנג'לס (צילום: Shutterstock)

למעשה, כבר אתמול המושל ניוסאם רמז על כך שחובת החיסונים לעובדי מערכת הבריאות תורחב ותכלול את חיסוני הבוסטר, וזאת על רקע העלייה בתחלואת הקורונה שנרשמה בשבועות האחרונים: "עלינו לפעול באופן מיידי על מנת לשמור על תושבי המדינה ולוודא שבתי החולים מוכנים להתמודד עם הווריאנט 'אומיקרון'", הוא אמר.

מוקדם יותר היום המושל כינס מסיבת עיתונאים שבה חשף כי העובדים יחויבו להוכיח שקיבלו את זריקת הבוסטר עד יום שלישי ה-1 בפברואר 2022 - ובכך קליפורניה תצטרף לניו מקסיקו כשתי המדינות היחידות בארה"ב שבהן עובדי מערכת הבריאות נדרשו לקבל זריקת בוסטר (זריקת חיסון שלישית במקרה של פייזר או מודרנה, זריקת חיסון שנייה במקרה של ג'ונסון אנד ג'ונסון) על מנת להמשיך במקום עבודתם.

חשוב להוסיף שההחלטה חלה על עובדים בבתי החולים ובמרפאות, אך לא ברור אם תחול על עובדים בבתי אבות.

אילוסטרציה (צילום: AP)

כזכור, בחודש אוגוסט האחרון קליפורניה הכריזה על חובת חיסונים גורפת לכלל העובדים במערכת הבריאות - החלטה שהשפיעה על כ-2.2 מיליון איש במדינה המוזהבת.

"אין לנו ברירה, עלינו לפעול באופן מיידי בשלב הזה של המגפה", ניוסאם אמר בזמנו, "מספר המאושפזים גבוה גם ככה, אך הוא יעלה עוד יותר אם נמשיך בכיוון הזה".

חובת החיסונים במערכת הבריאות נכנסה לתוקף ב-30 בספטמבר, ומאז כ-3,000 עובדים הוצאו לחל"ת או פוטרו מאחר שסירבו להוכיח שהתחסנו.

החלטת המושל עשויה להוביל לכך שרשויות מקומיות בקליפורניה יחליטו להורות על מדיניות דומה לעובדיהן (ערים רבות, למשל לוס אנג'לס, כבר עתה מחייבות את העובדים השונים - לרבות שוטרים וכבאים - להיות מחוסנים באופן מלא).

למעשה, רק אתמול נודע שעיריית סן חוזה מקדמת הצעת חוק חדשה שתחייב את כל העובדים להתחסן בבוסטר.

YOU MIGHT ALSO LIKE