מהגרים מהאיטי שניסו לחצות לארה"ב תובעים את ממשל ביידן בגין התעללות
קבוצת מבקשי מקלט, שהתאספו בחודש ספטמבר מתחת לגשר דל ריו בטקסס, האשימו את סוכני משמר הגבול האמריקני בהתנהגות אלימה. "החוויה המשפילה ביותר בחיי"

קבוצה של מבקשי מקלט מהאיטי, אשר חצו ממקסיקו לטקסס בחודש ספטמבר האחרון, הגישה השבוע תביעה נגד ממשל ביידן על התעללות לכאורה מצד רשויות ההגירה האמריקניות. כזכור, בתחילת ספטמבר הגיעו כ-15 אלף מהגרים מהאיטי אל גשר דל ריו במטרה לחצות אל ארה"ב.

מיראד ג'וזף וסוכן משמר הגבול שתקף אותו (צילום: Getty Images)

מיראד ג'וזף, שנראה בתמונה שפורסמה ועוררה סערה, בה סוכן משמר הגבול הרכוב על סוס תופס אותו בצווארון – אמר שזו הייתה "החוויה המשפילה ביותר בחייו" כאשר הסוכן "הצליף בו" עם המושכות וניסה לגרור אותו בחזרה לריו גרנדה, מעבר הגבול המפריד בין ארה"ב למקסיקו.

ג'וזף חצה את הנהר ממקסיקו כדי להביא אוכל למשפחתו כאשר סוכן הגבולות תפס אותו והחזיר אותו אל המים, כך על פי התביעה, שלפיה ממשל ביידן נמנע בכוונה ממתן תמיכה הומניטרית באזור, במאמץ להרתיע את המהגרים מלעבור את הגבול.

תובע אלמוני מהאיטי, אשר זיהה את עצמו בשם פול דו, אמר שהוא ראה את הרשויות של ארצות הברית מכים מהגרים ודוחפים אותם בחזרה לנהר.

שוטרי משמר הגבול מנסים להרחיק מהגרים מהאיטי עם שוטים (צילום: Getty Images)

בעוד מספר מהגרים ניסו להשתמש בחבל הקשור לגדת הנהר על מנת לחצות אותו בצורה בטוחה יותר, פול אמר שהוא ראה קצין חותך את החבל וצועק על המהגרים לחזור – זאת בעוד הם נאבקים לשמור את ראשם מעל המים.

המהגרים מיוצגים על ידי קבוצת הסברה למהגרים בשם Justice Action Center, Haitian Bridge Alliance and Innovation Law Lab. הם מבקשים מהממשל לעזור להם לחזור אל ארצות הברית ולתת להם את ההזדמנות להגיש בקשה למקלט וכן כסף לכיסוי ההוצאות שלהם.

"עלינו לחייב את ממשל ביידן לקחת אחריות על הפרות הלא מתקבלות של זכויות האזרח אשר התרחשו בדל ריו, טקסס", אמרה מייסדת הקבוצה, קארן טומלין, במסיבת עיתונאים שנערכה ביום שלישי. "ממשלת ארצות הברית, בדרגים הגבוהים ביותר, ידעה על זרם פוטנציאלי של מבקשי מקלט אל ארצות הברית, והם בחרו לא לעשות אפילו את המינימום כדי להתכונן".

חדשות איי.בי.סי דיווח בעבר על אימיילים פנימיים של סוכנויות הגבולות, המפרטים אזהרות לגבי שיירת מהגרים חסרת תקדים שעושה את דרכה לדל ריו. גורמים מקומיים באזור גם הזהירו שהמשאבים שלהם הופכים ללא יעילים בשל כמות המהגרים.

YOU MIGHT ALSO LIKE