לאחר הצעדים של וושינגטון: סין בסנקציות נגד ארצות הברית
דובר משרד החוץ של הרפובליקה הקומוניסטית הכריז כי ארבעה גורמים מהוועדה האמריקנית לחופש דת בינלאומי, לא יוכלו להיכנס לשטחה, כמו גם להונג קונג ומקאו

בעקבות הסנקציות שהטילה ארצות הברית נגד אנשים וגופים סינים בגין האשמות בהפרת זכויות אדם, הרפובליקה הקומוניסטית החלה לנקוט בצעדי תגובה ואסרה את כניסתם של ארבע דמויות מפתח מהוועדה האמריקנית לחופש דת. כך אמר משרד החוץ הסיני אתמול (שלישי).

(צילום: רויטרס)

הארבעה, מהוועדה האמריקנית לחופש דת בינלאומי – USCIRF, לא יוכלו להיכנס לסין, הונג קונג מקאו – כך אמר דובר המשרד ז'או ליג'יאן. נוסף לכך, הנכסים שיש לאותם ארבעה אנשים בסין, יוקפאו, והרפובליקה הקומוניסטית תאסור על מוסדות ואזרחים סיניים להתעסק איתם.

"אנחנו לא מופתעים לראות את ממשלת סין מטילה סנקציות חסרות בסיס נוספות בתגובה לדאגה הגוברת מהפרות החריפות של זכויות האדם וחופש הדת שלה", אמרה יו"ר USCIRF, נדין מאנסה – אחת מהדמויות עליהן הוטלו סנקציות. הארגון, יש לציין, הוא סוכנות ממשלתית פדרלית אשר מעריכה ומציעה מדיניות עבור מדינות שבהן חופש הדת נחשב בסכנה.

ארצות הברית אמרה שהסנקציות שהיא הטילה על סין ב-10 בדצמבר, הן בתגובה להפרות זכויות אדם באזור שינג'יאנג, שם, על פי החשד, מתקיים רצח עם נגד המיעוט האויגורי ומיעוטים מוסלמים אחרים, אשר נעצרים ללא סיבה, עוברים התעללויות קשות ונשלחים למחנות עבודה. סין מכחישה כל הפרה שכזו, וטוענת כי המדיניות שלה שם עוזרת להילחם בקיצוניים.

YOU MIGHT ALSO LIKE