25 מדינות תובעות את ממשל ביידן בגין חובת מסכות עבור ילדים
התובעים הכללים של לואיזיאנה, פלורידה, אריזונה ועוד, הגישו את התביעה במטרה לחסום את המנדט המחייב ילדים מעל גיל שנתיים לעטות מסכות ודורש ממורים להתחסן עד סוף ינואר

לואיזיאנה ועוד 24 מדינות ברחבי ארצות הברית הגישו תביעה נגד ממשל ביידן בגין חובת מסכות עבור ילדים ודרישות חיסונים עבור אנשי צוות.

 

הנשיא ג'ו ביידן (צילום: Getty Images)

 

"כמו כל הניסיונות הלא חוקיים האחרים שלו לכפות החלטות רפואיות על אמריקנים, הפקודות הקיצוניות של ביידן לחייב ילדים מגיל שנתיים לעטות מסכות ולחסן מורים בכוח בקהילות שלנו, יעלו בפרנסה שלהם ויפגעו בהתפתחות הילד", אמר התובע הכללי של לואיזיאנה, ג'ף לנדרי, בהצרה ביום שלישי. "אם הדבר אכן יחוקק, הסמכויות של ביידן יגרמו לקיצוץ המימון, התוכניות והטיפול בילדים ומשפחות עובדות, אמהות חד הוריות וקשישים המגדלים נכדים".

התביעה מגיעה לאחר סדרת כללים חדשים שהוציא ממשל ביידן בחודש שעבר, המחייב ילדים מעל גיל שנתיים לעטות מסכות, בעוד שמשרד הבריאות ושירותי האנוש האמריקני דורש מצוותים, קבלנים ומתנדבים להתחסן עד סוף חודש ינואר.

"ילדי האומה שלנו התמודדו מספיק עם כישלונות וקשיים במהלך השנתיים האחרונות. הם לא יכולים להרשות לעצמם מתקפה ממשלתית נוספת על התפתחותם", כתב לנדרי. "למשרד שלי הייתה הצלחה רבה בחסימת החובות של ביידן על אמריקנים רבים שעובדים קשה, ואנחנו נפעל ללא לאות כדי להשיג את אותם ניצחונות עבור פעוטות ומורים".

יחד על לואיזיאנה, לתביעה הצטרפו גם אלבמה, אלסקה, ארקנסו, אריזונה, פלורידה, ג'ורג'יה, אינדיאנה, איווה, קנזס, קנטקי, מיסיסיפי, מיזורי, מונטנה, נברסקה, צפון דקוטה, אוהיו, אוקלהומה, דרום קרוליינה, דרום דקוטה, טנסי, יוטה, וויומינג ומערב וירג'יניה.

 

25 מדינות ברחבי ארה"ב בתביעה נגד חובת מסכות עבור ילדים מעל גיל שנתיים (צילום: Getty Images)

 

התובע הכללי של טקסס, קן פקסטון, שהצטרף גם הוא לתביעה, הביע דברים דומים: "לא אתן להכריח את תושבי טקסס לקבל חיסון, מכיוון שהממשל הפדרלי מציב להם אולטימטום לבחור בין הבריאות שלהם או חינוך לגיל הרך של ילדים. למנדטים הלא חוקיים האלה אין מקום במדינה שלנו, והם לא מתקבלים בברכה כאן בטקסס".

בסוף נובמבר, בית המשפט הפדרלי העניק ניצחון זמני לעשר מדינות בארה"ב שתבעו את הממשל האמריקני בגין הצו שהחיל, המחייב את מיליוני עובדי שירות הבריאות, המקבלים מימון פדרלי, להוכיח כי הם קיבלו לפחות את הזריקה הראשונה.

השופט מתיו שלף כינה את המנדט של ביידן כ"פוליטי וכלכלי, שחוצה את הגבולות". לדבריו, המרכז הפדרלי לסיוע רפואי "ביקש לעקוף את הסמכות המסורתית של מדינות, על ידי הטלת דרישה חסרת תקדים המכיתה באופן פדרלי החלטות רפואיות פרטיות של מיליוני אמריקנים. פעולה כזו מאתגרת את המושגים המסורתיים של פדרליזם".

 

YOU MIGHT ALSO LIKE