סן חוזה צפויה להכריז על חובת חיסוני 'בוסטר' לעובדי העירייה, ביניהם שוטרים וכבאים
ראש עיריית סן חוזה הציג את המתווה החדש מוקדם יותר היום, שעשוי להפוך את סן חוזה לעיר הראשונה בקליפורניה שמחייבת את עובדיה להתחסן במנת בוסטר. המדיניות אף תחול באצטדיונים ובניינים נוספים הנמצאים בבעלות עירונית

סן חוזה עשויה להפוך לעיר הראשונה בקליפורניה שמחייבת את עובדי העירייה - ביניהם שוטרים וכבאים - להתחסן בזריקת 'בוסטר'. כך אמר מוקדם יותר היום ראש העיר סם ליקרדו.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

בדומה לערים גדולות נוספות ברחבי ארצות הברית, גם בסן חוזה - "בירת עמק הסיליקון" - קיימת חובת התחסנות לכלל העובדים במגזר הציבורי. כמו כן, תושבים נדרשים להוכיח שהם מחוסנים 'באופן מלא' על מנת להיכנס לבניינים הנמצאים בבעלות של העיר, למשל היכל "SAP" (בו משחקת קבוצת ההוקי סן חוזה שארקס).

כאמור, מוקדם יותר היום ראש העיר ליקרדו הציג את המדיניות החדשה, שתחול הן על עובדים והן על תושבים המבקרים בבניינים עירוניים, שיחויבו להוכיח שקיבלו זריקת בוסטר (זריקת חיסון שלישית במקרה של פייזר או מודרנה, זריקת חיסון שנייה במקרה של ג'ונסון אנד ג'ונסון).

"מטרת המהלך היא למנוע עלייה במספר המאושפזים ומקרי המוות כתוצאה מהידבקות בקורונה", הוא אמר והמשיך, "מצד אחד, יש לנו גישה רחבה לזריקות הבוסטר. מאידך, אין לנו זמן להתמהמה. עלינו לפעול בצורה נחרצת כדי לשמור על בריאות העובדים והקהילה, וחובת הבוסטרים תסייע לכך".

למרות דבריו על כך ש"אין לנו זמן", המדיניות החדשה תעלה לדיון (ולהצבעה) רק בעוד שבועיים, ב-5 בינואר.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

כאמור, סן חוזה אינה העיר היחידה בקליפורניה שבה הוכרזה חובת חיסונים. למעשה, בסוף השבוע האחרון מדיניות זו נכנסה לתוקף בעיריית לוס אנג'לס, ואתמול נודע ש-244 העובדים הוצאו לחל"ת מכיוון שלא הציגו הוכחת התחסנות ואף לא הגישו בקשה לקבל פטור מהמדיניות.

בדומה לסן חוזה, חובת החיסונים העירונית בלוס אנג'לס חלה גם על שוטרים וכבאים, שנדרשו להציג הוכחת התחסנות עד יום שבת האחרון.

בניגוד למאות העובדים שהוצאו לחל"ת, העירייה הודיעה ש-2,789 עובדים נוספים שלא התחסנו אך כן הגישו בקשה לקבלת פטור על רקע דתי או בריאותי, ימשיכו בעבודתם עד שהבקשה תאושר או תידחה. עד אז, הם יידרשו לחבוש מסכות במהלך עבודתם ואף יחויבו לעבור שתי בדיקות קורונה בשבוע.

בעירייה הוסיפו כי מתוך אלפי העובדים שהגישו בקשה לקבלת פטור, כ-2,500 הם עובדים במשרה חלקית בלבד. בעקבות זאת, יתכן שהם לא יוצאו לחל"ת או יפוטרו, ובמקום הם לא ישובצו למשמרות עד שיתחסנו. לעומתם, 244 העובדים שהוצאו לחל"ת כן צפויים לאבד את מקום עבודתם, ביניהם 6 שוטרים ו-95 כבאים.

כאשר הציג את המדיניות מוקדם יותר השנה, ראש העיר גרסטי הסביר שעובדים שאינם מחוסנים עד המועד שנקבע (כאמור, יום שבת האחרון ה-18 בדצמבר) עלולים להיות מפוטרים: "חובת החיסונים העירונית הינה חלק בלתי נפרד בשמירה על הבריאות והבטיחות של העובדים, והתושבים שאותם אנו משרתים", הסביר גרסטי בזמנו והוסיף, "כל העובדים צריכים להיות מחוסנים עד ה-18 בדצמבר. עד אז, מי שאינו מחוסן צריך לעבור שתי בדיקות קורונה שבועיות. למען הסר ספק, כל עובד שיסרב להתחסן עד מועד זה צריך להתכונן לאבד את מקום עבודתו".

YOU MIGHT ALSO LIKE