ארה"ב מאשימה את סין: "מפתחת טכנולוגיה לשליטה מוחית"
שורת סנקציות קשות על כעשרות חברות ביוטכנולוגיה סיניות - זו הבשורה של ממשל ביידן בניסיון להיאבק בטכנולוגיות זיהוי פנים ושליטה מוחית חדשניות שמתפתחות בסין

על רקע פיתוח טכנולוגיית נשק לשליטה מוחית לכאורה, ממשל ביידן רשם 34 ישויות סיניות כחברות שאין לנהל עימן עסקים ויש להוציאן מחוץ לחוק בארה"ב. הממשל הודיע ביום חמישי שהוא הטיל הגבלות סחר על יותר מ-30 מכוני מחקר וגופים סיניים על רקע הפרות זכויות אדם ופיתוח לכאורה של טכנולוגיות עוינות הפוגעות בביטחון הלאומי של ארה"ב.

מחלקת המסחר האשימה את האקדמיה של סין למדעי הרפואה הצבאית ו-11 ממכוני המחקר שלה בשימוש בביוטכנולוגיה "כדי לתמוך בשימושי קצה ומשתמשי קצה של הצבא הסיני ולכלול בהם נשק לשליטה במוח", כך לפי הודעה ברישום הפדרלי.

"המחקר המדעי של ביוטכנולוגיה וחדשנות רפואית יכול להציל חיים", אמרה מזכירת המסחר ג'ינה ריימונדו בהצהרה.  "למרבה הצער, [סין] בוחרת להשתמש בטכנולוגיות הללו כדי לרדוף אחר שליטה באנשיה ודיכוי של בני קבוצות מיעוט אתניות ודתיות. איננו יכולים לאפשר לסחורות, טכנולוגיות, ותוכנות אמריקניות שתומכות במדע רפואי ובחדשנות ביו-טכנית להיות מופנות לשימושים המנוגדים את הביטחון הלאומי של ארה"ב". מחלקת המדינה התייחסה במילה "רצח עם" לדיכוי הסיני של האויגורים ומיעוטים מוסלמים אחרים בשינג'יאנג, הכולל שימוש בעבודות כפייה ועיקור.

קהילת המודיעין האמריקאית אמרה כי סין הקימה "מערכת מעקב טכנולוגית" ברחבי שינג'יאנג "כחלק ממנגנון הדיכוי שלה", לפי בכיר בממשל, שדיבר בעילום שם בגלל רגישות העניין.

כחלק מהמערכת הזו, הרשויות לא רק משתמשות בזיהוי פנים ביומטרי למעקב המוני, אלא גם אספו דגימות DNA מכל תושבי שינג'יאנג בגילאי 12 עד 65, אמר הפקיד.

תחת אסטרטגיית "ההיתוך האזרחי הצבאי" של סין, בייג'ין מבקשת להשתמש בביוטכנולוגיות מתפתחות כדי לתמוך ביישומים צבאיים עתידיים, לרבות מתן חסות למחקר על עריכת גנים, שיפור ביצועים אנושיים, ממשקי מכונות מוח וחומרים ביולוגיים, אמר הפקיד.

"היו לנו חששות לגבי הפעילות של סין בתחום הביוטכנולוגיה כבר די הרבה זמן", אמר.

YOU MIGHT ALSO LIKE