בדרך לארצות הברית: עימותים אלימים בין מהגרים לכוחות ביטחון מקסיקנים
אלפי מהגרים שהתקרבו למקסיקו סיטי, נבלמו על ידי המשטרה שלא אפשרה להם לצעוד לאתר קדוש בעיר הבירה – אז, על פי הרשויות, הם החלו ליידות אבנים ולנסות לגנוב את המגנים

עימותים אלימים התפתחו במקסיקו סיטי בין כוחות משטרה מקומיים לבין אלפי מהגרים מרחבי אמריקה הלטינית, שעושים את דרכם צפונה אל ארצות הברית.

עימותים אלימים בין מהגרים לכוחות משטרה במקסיקו סיטי (צילום: רויטרס)

כאשר שיירת המהגרים התקרבה ביום ראשון למקסיקו סיטי, כ-550 שוטרים נפרסו על מנת ללוות אותם דרך עיר הבירה, כך מסרו גורמים רשמיים לחדשות בי.בי.סי.

המהגרים תכננו ללכת דרך הבזיליקה 'גבירתנו מגוואדלופה', אתר עלייה לרגל ידוע בעיר וקדוש לקתולים. עם זאת, המשטרה חסמה את השיירה ואמרה להם שהם צריכים לבלות את הלילה באכסנייה, לפני שהם ממשיכים הלאה.

על פי גורמי אכיפת החוק, המהגרים הם אלה שפתחו ראשונים במתקפה נגד כוחות המשטרה, כאשר הם יידו אבנים לעברם וניסו לגנוב את המגנים שלהם. מנגד, כמה מחברי השיירה טענו שהם חשו מאוימים לאחר שהשוטרים היקפו אותם.

במהלך העימותים, כ-12 שוטרים ועוד מספר מהגרים נפצעו.

(צילום: רויטרס)

המהומות מגיעות כאשר אלפי אנשים ממרכז ודרום אמריקה החלו לצעוד, במספר שיירות נפרדות, מדרום מקסיקו לעבר הגבול הצפוני של המדינה, זאת במטרה לתבוע מקלט ולהשיג מעמד פליט בארצות הברית, ולברוח מהעוני והאלימות בארץ מולדתם.

בשבוע שעבר, קבוצת מהגרים המורכבת מגברים, נשים וילדים הביאו לעצירת התנועה בכביש מקסיקו סיטי-פואבלה. חלקם הלכו ממש בין המכוניות והמשאיות לאורך הכביש המהיר, בעוד אחרים שכבו על הכביש.

בשיירה אחרת, הנמצאת דרומית לזו הנוכחית, לפחות 54 בני אדם נהרגו ויותר מ-100 נפצעו לאחר התהפכות משאית, כאשר הקורבנות כללו נשים, גברים וילדים.

(צילום: רויטרס)

בין אוקטובר 2020 לספטמבר 2021, סוכני הגבול האמריקני עצרו כ-1.7 מיליון מהגרים – הנתון השני בגובהו אי פעם במהלך תקופה של 12 חודשים. רק באוקטובר השנה, יותר מ-164,000 מסתננים נעצרו, כאשר המספר הוא כפול מזה שנרשם בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

בעוד אלפי מהגרים נמצאים ממלאים את מקסיקו וכולם עושים את דרכם לארצות הברית, הרפובליקנים קראו שוב ושוב לממשל ביידן לפעול. בינתיים, הממשל האמריקני יישם מחדש את מדיניות 'הישארו במקסיקו' שהחיל טראמפ בתקופתו בבית הלבן, זאת לאחר מספר ניסיונות כושלים להפסיק את המדיניות הזו.

(צילום: אי.פי.איי)

YOU MIGHT ALSO LIKE