קליפורניה מחזירה את חובת עטיית המסכות בחללים סגורים
במחוזות רבים ברחבי המדינה המוזהבת אומנם כבר קיימת חובת מסכות בבתי עסק, אך הכרזת מחלקת בריאות הציבור של קליפורניה תביא ליישור קו בכל המחוזות. שר הבריאות המקומי: "אם השימוש במסכות ייעלה ב-10%, נוכל לצמצם את התחלואה באופן משמעותי"

חובת עטיית מסכות בחללים סגורים הוכרזה מוקדם יותר היום (שני) בקליפורניה, כך על פי שר הבריאות ושירותי האנוש במדינה המוזהבת - ד"ר מארק גאלי.

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

עד כה, מחלקת בריאות הציבור של קליפורניה המליצה לחבוש מסכות בבתי עסק הפועלים בחללים סגורים, וחובת המסכות חלה רק בבתי הספר, בתחבורה הציבורית וכדומה. עם זאת, רשויות הבריאות המקומיות - למשל במחוז לוס אנג'לס - כן הורו על חובת מסכות בכלל החללים הסגורים.

אלא שכעת הוחלט ליישר קו בכלל מחוזות המדינה, ולהורות על חובת עטיית מסכות בחללים סגורים החל ממחרתיים (רביעי) ועד ה-15 בינואר.

ד"ר גאלי הסביר שההחלטה התקבלה לאור הזינוק של כ-47% שנרשם בתחלואת הקורונה במהלך שלושת השבועות שעברו מאז חג ההודיה. כמו כן, רשויות הבריאות ציינו כי כמות המאושפזים בבתי החולים עלתה מאז החג, לאחר שבועות ארוכים שבהם הנתון ירד.

"אנחנו רואים ראיות ברורות לכך שמסכות עובדות", הסביר ד"ר גאלי והוסיף, "אם השימוש במסכות בחללים סגורים יעלה ב-10%, נוכל לצמצם את התחלואה באופן משמעותי".

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

לצד חובת המסכות, רשויות הבריאות בקליפורניה גם הודיעו על שינוי משמעותי נוסף: תושבים שאינם מחוסנים ורוצים להשתתף באירוע המוני (אלף איש או יותר) המתקיים בחלל סגור (למשל, הופעות או משחקי ספורט) ידרש להציג בדיקת קורונה שלילית שבוצעה עד 24 שעות (במקרה של בדיקת אנטיגן) או עד 48 שעות (במקרה של בדיקת PCR). עד כה, הדרישה הייתה להציג בדיקה שלילית שבוצעה ב-72 השעות שלפני תחילת האירוע.

כזכור, מדיניות דומה נכנסה לתוקף מוקדם יותר היום ברחבי מדינת ניו יורק. בדומה לקליפורניה, גם רשויות הבריאות בניו יורק הצביעו על תחלואת הנגיף ברחבי המדינה (עלייה של כ-42% בתוך כשבועיים) וכמות המאושפזים בבתי החולים (עלייה של כ-30% בתוך שבועיים) - כסיבות למהלך.

YOU MIGHT ALSO LIKE