ניו יורק משנה מדיניות: חובת עטיית מסכות נכנסה לתוקף ברוב בתי העסק
בני שנתיים ומעלה יחויבו לחבוש מסכות בעסקים הפועלים בחללים סגורים, מלבד בתי עסק שבהם לקוחות נדרשים להציג הוכחת התחסנות. במקביל, בעיר ניו יורק נערכים לקראת חובת החיסונים לכלל עובדי המגזר הפרטי

חובת עטיית מסכות בחללים סגורים נכנסה לתוקף מוקדם יותר היום (שני) ברחבי מדינת ניו יורק, ימים ספורים לאחר שהמדיניות הוכרזה לראשונה.

אילוסטרציה (צילום: AP)

כזכור, ניו יורק הייתה אחת המדינות הראשונות בארה"ב שהכריזה על חובת מסכות גורפת עם פרוץ משבר הקורונה לפני קרוב לשנתיים. מוקדם יותר השנה, בחודש יוני האחרון, המושל דאז אנדרו קואומו הודיע שחובת המסכות תחול רק על תושבים שאינם מחוסנים.

אלא שביום שישי האחרון, המושלת קאת'י הוקול חשפה את המדיניות החדשה, שכאמור נכנסה לתוקף במהלך הלילה (בין ראשון לשני). הוקול הצביעה על שני מדדים קריטיים - תחלואת הנגיף ברחבי המדינה (עלייה של כ-42% בתוך כשבועיים) וכמות המאושפזים בבתי החולים (עלייה של כ-30% בתוך שבועיים) - כסיבות למהלך.

במסגרת המדיניות החדשה, חובת עטיית מסכות קיימת בכל העסקים הפועלים בחלל סגור - מלבד בתי עסק שבהם לקוחות נדרשים להציג הוכחת התחסנות. מדיניות זו חלה על בני שנתיים ומעלה, ובתי עסק שאינם פועלים לפי החוק החדש עלולים להיקנס בעד אלף דולר (על כל עבירה).

למען הסר ספק, חובת המסכות חלה הן על לקוחות והן על עובדים, ותישאר בתוקף לפחות עד ה-15 בינואר.

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

"אנחנו נכנסים לתקופה של חוסר וודאות - התחלואה עשויה להתייצב, אך היא גם עלולה לצאת משליטה", הסבירה המושל הוקול ביום שישי האחרון, בעת שהכריזה על המדיניות החדשה, "אני לא רוצה שנחזור למצב שבו לתושבי המדינה לא התאפשר להגיע למקום עבודתם או להתקהל, ולילדים שלנו לא התאפשר להגיע לבית הספר".

"כמושלת, שני הדברים החשובים ביותר עבורי הם לשמור על בריאות התושבים ולשמור על 'הבריאות' של הכלכלה שלנו. הצעדים הזמניים שבהם נקטנו יסייעו לנו לעשות את זה במהלך תקופת חג המולד. לא היינו צריכים להגיע למצב שבו אנחנו שוב מתמודדים עם זינוק בתחלואה, בייחוד כאשר החיסונים זמינים עבור רוב התושבים, ואני שותפה לתחושת התסכול שתושבים רבים מרגישים. אני רוצה להודות ליותר מ-80% מתושבי המדינה, שעשו את הדבר הנכון ומחוסנים 'באופן מלא'. אם שאר התושבים יפעלו כמוהם, המדיניות החדשה לא תהיה נחוצה", המשיכה הוקול.

במקביל לכך, בעיר ניו יורק נערכים ליישם את המדיניות שהוכרזה בשבוע שעבר ע"י ראש העיר היוצא דה-בלאזיו, במסגרתה כל עובדי המגזר הפרטי בעיר יחויבו להתחסן. שינוי משמעותי זה ייכנס לתוקף בעוד שבועיים בדיוק, ב-27 בדצמבר, ויחול על כ-184 אלף עסקים בחמשת רובעי העיר.

המושלת הוקול, מוקדם יותר השנה (צילום: Getty Images)

"הווריאנט אומיקרון מהווה פקטור חדש, מזג האוויר הקר יוביל לאתגרים חדשים עם הווריאנט דלתא ואנחנו מתקרבים לחג המולד שבו מתקיימים מפגשים משפחתיים", הסביר ראש העיר בעת ההכרזה על המדיניות במהלך ראיון שהעניק לרשת MSNBC בשבוע שעבר.

"אנחנו חיים עם הקורונה כבר קרוב לשנתיים", אמר דה-בלאזיו והמשיך, "עלינו להתגבר על המשבר הזה, ומהניסיון שלנו אנחנו רואים שחובת החיסונים עובדת".

כאשר נשאל כיצד העירייה מתכוונת לאכוף את המדיניות בקרוב ל-200 אלף בתי עסק בחמשת הרובעים, דה-בלאזיו הסביר שהעירייה תעבוד במקביל עם בתי העסק: "זכינו לשיתוף פעולה מלא מצד העסקים כאשר הכרזנו על חובת החיסונים במסעדות וכדומה".

YOU MIGHT ALSO LIKE