שילמו את היקר מכל עבור החלום האמריקני: שיירת עם למעלה מ-100 מהגרים התרסקה בתאונת דרכים קטלנית בגבול הדרומי
נראה כי מדיניות הגבול הפתוח של ביידן מושכת מיליוני מהגרים אל עבר הגבול הדרומי, עתה המשיכה ההמונית עולה בחייהם של אלה אשר ביקשו לעצמם חיים חדשים

ביום חמישי אחר הצהריים, טרקטור-טריילר שנשא יותר מ-100 מהגרים ממרכז אמריקה התנגש בגשר מעל כביש מהיר בדרום מקסיקו, וכתוצאה מן ההתנגדות נהרגו כ-53 בני אדם.

לואיס מנואל גרסיה מורנו, ראש ההגנה האזרחית בצ'יאפס, אמר שהמשאית נשאה 107 בני אדם כשהתרסקה.

לדבריו, 53 מתו בפגיעה, ו-40 נפצעו ונלקחו לבתי חולים אזוריים.

"לפי הניצולים, נראה היה שהרוב הם אזרחי גואטמלה", אמר מורנה בראיון טלוויזיה ל-Foro TV.

מהגרים ממרכז אמריקה נוסעים בקרוואנים ולעתים קרובות מוסתרים בטרקטור-טריילרים כמו זה שהתרסק כדי להימנע מהמשמר הלאומי ומרשויות ההגירה של מקסיקו כשהם עולים צפונה לגבול ארה"ב. המבריחים גובים מהמהגרים למעלה מ-10 אלף דולר עבור המסע.

ככל הנראה שיירת המהגרים פנתה לגבול ארה"ב.

כידוע, ארה"ב רשמה מספרים היסטוריים של מעברי גבול ומעצרים השנה מכיוון שממשל ביידן לא מצליח לאבטח את הגבול. כאשר בשנת 2021, סוכני משמר הגבול האמריקאי עצרו 1.7 מיליון מהגרים בלתי חוקיים - המספר השני בגובהו אי פעם.

מחוקקים רפובליקנים ביקרו ללא הרף את הכאוס בגבול מקסיקו-ארה"ב ותלו את אשמת גלי שיירות המהגרים שפנו לארה"ב בממשל ביידן. "מדיניות הגבול הכושלת של ג'ו ביידן יצרה את המשבר הגרוע ביותר בגבולנו הדרומי מזה 30 שנה. מדיניות זו מעודדת כעת שיירות המוניות של בלתי חוקיים ללכת לגבול הדרומי שלנו", אמרה לאחרונה יו"ר ועידת בית המשפט העליון, אליז סטפניק (R-NY).

"במקום לטפל בשורשיי משבר הגבול שלנו, ממשל ביידן מגביר את המדיניות הכושלת. הגיע הזמן שממשל ביידן ינקוט פעולה כדי להבטיח את הגבול הדרומי שלנו ואת האומה שלנו", אמרה סטפניק.

ממשל ביידן קיבל בברכה מהגרים לא מתועדים שנעצרו בגבול והטיס אותם לערי מקלט ברחבי ארה"ב.

אלמלא מדיניות הגבול של ממשל ביידן - אולי גלים של קרוואנים היו נמנעים מלצאת למסע, ואולי התאונה ביום חמישי הייתה יכולה להימנע.

YOU MIGHT ALSO LIKE