ארה"ב לא לבד: גם קנדה תטיל חרם דיפלומטי על אולימפיאדת החורף בבייג'ינג
בימים האחרונים הודיעו ממשלות ארה"ב, בריטניה ואוסטרליה כי הן לא מתכוונות לשלוח נציגים דיפלומטיים למשחקים האולימפיים בבירה הסינית, ומוקדם יותר היום ראש ממשלת קנדה חשף כי מדינתו תפעל באופן דומה

קנדה הודיעה הבוקר (רביעי) שהיא מצטרפת לחרם הדיפלומטי על אולימפיאדת החורף בבייג'ינג, ובכך תיישר קו עם שכנתה ארצות הברית.

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

כזכור, הבית הלבן הודיע השבוע באופן רשמי כי הוחלט להחרים את המשחקים באופן חלקי, וזמן קצר לאחר מכן גם ממשלות אוסטרליה ובריטניה פרסמו הודעות זהות לפיהן אין בכוונתן לשלוח נציגים ממשלתיים לאולימפיאדה שתתקיים בבירה הסינית.

למען הסר ספק, מדובר בחרם דיפלומטי ולא בחרם מלא של המשחקים (דהיינו, ספורטאים מארה"ב, קנדה, אוסטרליה ובריטניה ישתתפו באולימפיאדה).

"אנחנו מודאגים מהפרות זכויות האדם רבות מצד הממשל הסיני", אמר הבוקר ראש הממשלה הקנדי, ג'סטין טרודו, "ולכן [הממשל הסיני] לא צריך להיות מופתע מכך שאנחנו לא נשלח נציגים דיפלומטים למשחקים".

כזכור, בחודש שעבר הנשיא ג'ו ביידן אמר לכתבים כי הוא שוקל חרם דיפלומטי, לאחר לחץ מצד מחוקקים דמוקרטים ורפובליקנים, כולל יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, לבצע את המהלך במחאה על הפרות זכויות האדם בסין.

אחת האשמות העיקריות נגד סין היא בביצוע פשעים נגד האנושות נגד האויגורים – עם טורקי שכ-80% ממנו מתגורר בשינג'יאנג, מחוז בצפון-מערב סין. ממשל ביידן, כמו גם הממשל הקודם תחת דונלד טראמפ, מתייחסים לדיכוי מצד הרפובליקה הקומוניסטית – אשר כולל בין היתר עיקור המוני בכפייה, עבודות בכפייה והפרדת משפחות – כ"רצח עם".

YOU MIGHT ALSO LIKE