שוב: הבית הלבן מסרב לענות לשאלות אתיות לגבי בנו של הנשיא
מזכירת העיתונות נשאלה לגבי קשריו העסקיים של האנטר ביידן עם גורמים סיניים הקשורים לממשלה הקומוניסטית, וכמו תמיד ענתה: "הוא לא עובד פדרלי"

מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן סאקי, שוב סירבה לענות באופן ענייני על שאלות לגיטימיות של עיתונאים לגבי עסקיו של בנו של הנשיא עם גורמים ממשלתיים מסין.

ג'ו והאנטר ביידן (צילום: Getty Images)

כזכור, עורך דינו של האנטר ביידן אמר בחודש שעבר שבן הנשיא מכר סופית את 10% המניות שלו בחברת ההשקעות אשר ביצעה עסקים עם הרפובליקה הקומוניסטית, אך לא סיפק פרטים כמו זהות הקונה או תנאי העסקה.

מוקדם יותר היום, בתדרוך עם עיתונאים בבית הלבן, סאקי נשאלה על ידי 'הפוסט' אם היא "מתחייבת לשקיפות בסיסית לגבי העסקה הזו, כולל שם הקונה, הסכום והתזמון".

כמו תקליט שבור, מזכירת העיתונות השיבה כפי שהיא תמיד עונה על שאלות בנושא זה: "בנו של הנשיא אינו עובד של הממשלה הפדרלית. אז אני מפנה אותה לנציגים שלו".

כאשר עיתונאי 'הפוסט' ציין בתגובה כי "עורך הדין של האנטר ביידן לא נתן שום מידע על העסקה", סאקי חזרה על דבריה וקטעה את המשך השאלה. "אתה יכול ללכת לנציג של האדם אשר אינו עובד של הממשל הפדרלי", אמרה, "אני חושבת שאנחנו צריכים להמשיך הלאה", הוסיפה ופנתה לכתב אחר.

לאחר מכן, 'הפוסט' התייחס גם לספרה החדש של בעלת הטור מירנדה דיווין, "המחשב מהגיהינום", שפורסם בשבוע שעבר, וביקש מסאקי "לאשר שהמחשב הנייד הוא אכן אותנטי, ולא דיסאינפורמציה רוסית, כפי שהצעת בטוויטר בשנה שעברה".

מזכרת העיתונות סירבה לאשר ואמרה: "ככל שזה קשור לספר, לה היה לי זמן או עניין לחקור או לקרוא אותו".

חברת ההשקעות שביידן הבן החזיק בה מניות, נרשמה 12 ימים לאחר שהוא הצטרף לאביו על סיפון אייר פורס 2 לטיול בביג'ינג בשנת 2013. כמו כן, בחודש שעבר פרסם ה'ניו יורק טיימס' את תפקיד החברה בעסקה של כמעט 4 מליארד דולרים ב-2016, שהעבירה את השליטה במכרה ענק וחשוב מחברה אמריקנית לחברה סינית.

כאמור, עורך דינו של האנטר אמר כי "ללקוח שלי כבר אין עניין, במישרין או בעקיפין, בחברת ההשקעות". אך כל הפרטים על העסקה הזו נמצאים באפלה, ולא ברור, למשל, אם האנטר קיבל תשלום על ידי גורמים הקשורים לממשלה הסינית.

YOU MIGHT ALSO LIKE