ראש עיריית ניו יורק הודיע: כל עובדי המגזר הפרטי יחויבו להתחסן
המדיניות החדשה תיכנס לתוקף בעוד שלושה שבועות, ב-27 בדצמבר, ותחול על כ-184 אלף בתי עסק ברחבי העיר. במקביל, החל מתאריך זה גם בני 5 עד 11 יחויבו להציג הוכחת התחסנות בכניסה לרוב בתי העסק בעיר

חובת החיסונים בניו יורק תורחב בסוף החודש ותכלול מאות אלפי עובדים במגזר הפרטי בעיר, כך חשף הבוקר (שני) ראש העיר ביל דה-בלאזיו, שהוסיף כי גם ילדים בני 5 עד 11 יידרשו להציג הוכחת התחסנות על מנת להיכנס לשורה ארוכה של בתי עסק בעיר, לרבות מסעדות ובתי קולנוע.

חובת החיסונים בתפוח הגדול מתרחבת (צילום: עיריית ניו יורק)

"הווריאנט אומיקרון מהווה פקטור חדש, מזג האוויר הקר יוביל לאתגרים חדשים עם הווריאנט דלתא ואנחנו מתקרבים לחג המולד שבו מתקיימים מפגשים משפחתיים", הסביר ראש העיר בעת ההכרזה על המדיניות במהלך ראיון שהעניק לרשת MSNBC.

המדיניות החדשה תיכנס לתוקף בעוד שלושה שבועות, ב-27 בדצמבר, במסגרתה כלל העובדים במגזר הפרטי (כ-184 אלף בתי עסק) יידרשו להתחסן - בדומה לחובת החיסונים שהוכרזה עבור שוטרים, כבאים ושאר עובדי העירייה מוקדם יותר השנה. למעשה, המשמעות היא שכמעט כל מי שעובד בעיר ניו יורק יחוייב להיות מחוסן בסוף החודש.

כמו כן, תוכנית "מפתח לעיר ניו יורק" ("Key to NYC") תורחב ותכלול בני 5 עד 11, שיצטרכו להציג הוכחת התחסנות על מנת להיכנס לרוב בתי העסק הפועלים בחללים סגורים. החל מה-27 בדצמבר, בני 12 ומעלה יידרשו להיות מחוסנים 'באופן מלא' (עד כה הדרישה הייתה לקבל לפחות זריקת חיסון אחת).

לעומת זאת, ילדים בני 5 עד 11 יחויבו להתחסן בלפחות מנה אחת - לפחות בשלב זה.

בני 5 עד 11 יחויבו להתחסן ע"מ להיכנס לבתי עסק בעיר (צילום: AP)

"אנחנו חיים עם הקורונה כבר קרוב לשנתיים", אמר דה-בלאזיו והמשיך, "עלינו להתגבר על המשבר הזה, ומהניסיון שלנו אנחנו רואים שחובת החיסונים עובדת".

כאשר נשאל כיצד העירייה מתכוונת לאכוף את המדיניות בקרוב ל-200 אלף בתי עסק בחמשת הרובעים, דה-בלאזיו הסביר שהעירייה תעבוד במקביל עם בתי העסק: "זכינו לשיתוף פעולה מלא מצד העסקים כאשר הכרזנו על חובת החיסונים במסעדות וכדומה".

כזכור, עיריית ניו יורק הציגה את תוכנית Key to NYC בחודש אוגוסט האחרון, ואכיפתה המלאה החלה חודש לאחר מכן.

"זו הדרך שבעזרתה כולם יכולים להרגיש בטוחים", הסביר בזמנו דה-בלאזיו, "השיטה מאפשרת ללקוחות לדעת בוודאות שהם נמצאים בסביבה בטוחה, וגם העובדים יודעים זאת. זה מאפשר לנו להתקדם בתהליך ההתאוששות של העיר".

בעיריית ניו יורק פרסמו רשימה של בתי עסק שבהם החוק החדש יחול, והם חולקו לשלוש קטגוריות שונות:

  • פנאי בחללים סגורים: בתי קולנוע, מוזיאונים וגלריות אמנות, גני חיות ואקווריומים, אצטדיונים ואולמות של קבוצות ספורט, מרכזי כנסים, אולמות אירועים, מרכזי באולינג, משחקיות וידאו ('ארקייד'), מועדוני סנוקר, בתי קזינו ומועדוני חשפנות.
  • מזון ושתייה בחללים סגורים: מסעדות, אולמות אירועים, ברים, מועדוני לילה, קפיטריות, סופרמרקטים, מאפיות, בתי קפה ומזון מהיר.
  • כושר בחללים סגורים: חדרי כושר, בריכות שחייה, שיעור ספורט, שיעורי מחול וכדומה (ספינינג, יוגה ועוד).

ראש העיר דה-בלאזיו, הבוקר במהלך חשיפת המדיניות החדשה (צילום: MSNBC)

למרות הכרזתו של דה-בלאזיו הבוקר, חשוב לזכור כי בית המשפט חסם מדיניות דומה (מצד הממשל הפדרלי), כך שיתכן שביהמ"ש יתערב פעם נוספת.

כמו כן, ראוי לציין כי המדיניות תיכנס לתוקף ב-27 בדצמבר - ימים ספורים לפני שביל דה-בלאזיו יפנה את מקומו לטובת ראש עיריית ניו יורק הנבחר, אריק אדמס, שעשוי להורות על שינויים לחובת החיסונים.

YOU MIGHT ALSO LIKE