דוברת הבית הלבן: הביקורת נגד האריס – נובעת מסקסיזם וגזענות
ג'ן סאקי טוענת כי סגנית הנשיא נושאת הרבה על הכתפיים בגלל שהיא האישה האפרו-אמריקנית הראשונה בתפקיד כה בכיר. "כמה מההתקפות הן בגלל הזהות שלה"

הביקורת נגד סגנית הנשיא, קמלה האריס, התגברה לאחרונה על רקע משבר ההגירה המתמשך, דירוג האישור בקרב הציבור אשר נמצא בשפל, והדיווחים על בעיות במערכת היחסים בינה לבין ג'ו ביידן.

סגנית הנשיא, קמלה האריס, בטקס ההשבעה לתפקידה (צילום: Shutterstock)

בעקבות תשומת הלב הרעה שהאריס מקבלת, מזכירת העיתונות של הבין הלבן, ג'ן סאקי, אמרה כי היא מרגישה שסקסיזם וגזענות תרמו לעוצמת הביקורת נגד סגנית הנשיא.

"אני חושבת שזה היה קל יותר וחריף יותר מצד המחנה הימני, כי היא האישה הראשונה, האישה הראשונה בצבע. ואני לא חושבת שאף אחד יכיר בכך בפומבי", אמרה סאקי בראיון בפודקאסט של 'פוליטיקו'.

לדבריה של מזכירת העיתונות, האריס נושאת בנטל כבד בהיותה "האישה האפרו-אמריקנית הראשונה, האישה הצבעונית, האישה ההודית אמריקנית, שמרשתת בתפקיד הזה", אך הסגנית רוצה להישפט יותר בשל תפקידה כמומחית מהימנה ויועצת לנשיא ביידן.

"כלומר, כל כך הרבה דברים שהם לראשונה, נכון? יש הרבה דברים על הכתפיים שלך", אמרה סאקי. "היא מישהו שברמה הרבה יותר גבוהה מכולנו, אבל שרוצה להיראות מוכשרת, מנוסה, מומחית, אשת מדיניות מהותית, שותפה לנשיא, מה שהיא אכן. אבל אני כן חושבת שהיו כמה מתקפות כלפיה בגלל הזהות שלה".

מזכירת העיתונות של הבית הלבן, ג'ן סאקי (צילום: איי.פי)

דבריה של סאקי מגיעים לאחר שסי.אן.אן עוררה סערה עם תחקיר, אשר לא מאפיין את האג'נדה של רשת החדשות, המראה כי הנשיא ביידן והבית הלבן מתקשים עם האריס, עם "חוסר התפקוד המושרש וחוסר המיקוד שלה".

ביקורת רבה הועברה על הכתבה של סי.אן.אן, כאשר סופר רבי המכר דון ווינסלו כינה זאת כ"גזענות ושנאת נשים". המועמדת הדמוקרטית לשעבר לקונגרס, פאם קית, אמרה בתגובה לכבה כי "הסיבה שהאריס מותקפת היא בגלל שהיא אישה שחורה בתפקיד גבוה... ועוד הרבה אנשים שישבעו שהם לא גזענים או סקסיסטים, יכולים להתמודד עם נשים שחורות רק אם הן בתפקידים הכפופים להם".

לאחר פרסום המאמר, סאקי פרסמה תגובה בטוויטר המגנה על האריס, אותה כינתה "שותפה חיונית" לביידן. "לכל מי שצריך לשמוע את זה. סגנית הנשיא היא לא רק שותפה חיונית לנשיא, אלא מנהיגה נועזת שלקחה על עצמה אתגרים מרכזיים וחשובים העומדים בפני המדינה – החל מזכויות הצבעה ועד לטיפול בסיבות השורש להגירה", כתבה.

YOU MIGHT ALSO LIKE