עלייה במספר המהגרים הבוגרים שמתחזים לקטינים כדי להיכנס לארה"ב
בעקבות מדיניות הממשל האמריקני אשר מאפשרת לילדים ללא ליווי מבוגר לעבור את הגבול, כוחות משמר הגבול מאתרים עוד ועוד מהגרים שמשקרים על גילם

מספר המהגרים הבוגרים אשר מנסים לנצל את המדיניות המקלה בגבול כלפי הכנסת ילדים ללא ליווי מבוגר, ומשקרים על גילם – נמצא בעלייה. כך נמסר מגורמים רשמיים.

עשרות בוגרים התחזו לקטינים כדי להיכנס לארה"ב (צילום: רויטרס)

משמר הגבול האמריקני באל פאסו, טקסס, איתר 55 צעירים בוגרים אשר התחזו לילדים ללא ליווי מבוגר מאז ה-1 באוקטובר. זה מגיע לאחר ש-559 מהגרים בוגרים פעלו באופן דומה במהלך שנת הכספים 2021.

מהגרים הנכנסים באופן לא חוקי לארצות הברית ומתחזים לילדים ללא ליווי מבוגר, עלולים לעמוד בפני האשמות של הצהרות כוזבות בפני סוכנים פדרליים וקשירת קשר להונות את ארצות הברית, נמסר מגורמים רשמיים, שציינו כי אותם עבריינים עשויים לקבל עד חמש שנות מאסר.

על פי גורמי אכיפת החוק, מבריחים אומרים למהגרים מבוגרים להתחזות לקטינים בשל "הטיפול הייחודי" של הסוכנים בילדים המגיעים לגבול ללא ליווי של מבוגר, כולל החזקת הילדים במרכזי קליטה שונים, ובהדגשה לכך שילדים כאלה אינם מגורשים באופן אוטומטי.

מהגרים המתחזים לקטינים מוסיפים למספר הגדול ממילא של ילדים המגיעים ללא ליווי מבוגר. בשנת הכספים שעברה, סוכנים איתרו כמעט 23,000 ילדים שחצו לבד ובאופן לא חוקי לשטח ארצות הברית.

מקסיקו (צילום: רויטרס)

גורמים רשמיים אמרו כי הסוכנות נוקטת ב"גישה פרואקטיבית" כדי למצוא מהגרים שמשקרים על גילם, מה שהוביל לנתונים הגבוהים של המקרים. סוכני משמר הגבול של ארה"ב, יחד עם יחידת המודיעין וכוחות ממחלקת החקירות של ביטחון המולדת, עובדים יחד כדי "למנף את היכולות לאיתור טקטיקות ומגמות המופעלות על ידי ארגוני פשע בינלאומיים".

בתחילת החודש פורסם כי מהגר בן 24 מהונדורס, אשר מואשם ברצח אכזרי של גבר בפלורידה, חצה את הגבול לארה"ב באופן לא חוקי בעודו מתחזה לקטין בן 17.

על פי החשד, המהגר הצליח לעבוד על רשויות אכיפת החוק בגבול, ואז הועבר באמצעות מבצע הטיסות החשאיות של ממשל ביידן שמטרתן ליישב מחדש מהגרים קטינים – והוטס לפלורידה, שם הוא קיבל נותן חסות מג'קסונוויל, אשר נתן לו עבודה. לאחר מכן, בן ה-24 רצח את הגבר שעזר לו.

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, כבר תקף את ממשל ביידן על מדיניות הגבול שלו, ומקורות אישרו כי משרדו חוקר אם אולואה הגיע לג'קסונוויל באחת הטיסות החשאיות. "הפשע הנורא הזה הוא הדוגמה האחרונה לאופן שבו הגירה לא חוקית ולא מוגבלת עולה בחייהם של תושבי פלורידה", נמסר ממשרדו של המושל. "אלמלא המדיניות הלא חוקית של ממשל ביידן, מר קואלר עדיין היה בחיים".

YOU MIGHT ALSO LIKE