תיאור מטריד כיצד הממשל האמריקני מכניס ומפזר מהגרים בלתי חוקיים ברחבי ארה"ב
נציג מטקסס שסייר בגבול, סיפר כיצד עמותות שונות מספקות חפצים ומידע חיוני עבור המסתננים, מובילים אותם בסודיות למלונות ומדריכים אותם כיצד לעלות על טיסה לייעדם

הנציג הרפובליקני מטקסס, לאנס גודן, הגיע לסיור בגבול עם מקסיקו, ותיאר מבצע סודי "ומאורגן ביותר" להכנסת מהגרים בלתי חוקיים לארצות הברית וההובלה שלהם למדינות אחרות.

כוחות משמר הגבול עוצרים מסתננים שחצו את הגבול עם מקסיקו, יולי 2021 (צילום: Getty Images)

בשיחה עם רשת 'פוקס ניוז', גודן סיפר כי הוא ביקר בגבול של סן דייגו, שם ראה אוטובוסים המלאים במהגרים ומסיעים אותם למלונות המופעלים על ידי עמותות שונות. "עקבנו אחרי האוטובוס, וראינו בסביבות ה-50 מהגרים יורדים ממנו, כאשר נראה שלכולם יש שק של תפוחי אדמה או אשכולית המלאה בחפצים, פריטי לבוש וכו", סיפר. "הם נלקחו לבדיקת קורונה והופרדו, ואמרו לנו שהם יבלו שם לילה או שניים, לפני שייקחו אותם ליעדים שונים ברחבי ארה"ב".

"הם אומרים לאם הם רוצים להגיע, והעמותות הפרטיות האלה, שאני לא יודע מאיפה הן משיגות את המימון שלהן, קונות להם כרטיסי טיסה ונותנות להם חבילת מידע על מה לעשות כשהם מגיעים לשדה התעופה, אך לעבור את האבטחה ללא תעודת זהות, מה לומר, ואז איך לרשום את הילדים שלהם לבית הספר כשהם מגיעים ליעד שלהם", סיפר גודן.

"האוטובוסים האלה מגיעים לאורך היום שוב ושוב למלונות השונים האלה, שאומרים שהם סגורים לשיפוץ, בעוד הם פתוחים למהגרים אבל סגורים לציבור הרחב", הוסיף.

סוכנות ממשלתיות פדרליות עובדות עם עמותות שונות כדי לאפשר דיור זמני בבתי מלון, ומעניקים חבילות מידע, טיסות ותחבורה אחרת, לרחבי המדינה. ארגונים בינלאומיים, כמו האו"ם, מעורבים במתן סיוע לאותם מהגרים – כאשר על פי משרדו של גודן, יותר מ-342 מיליון דולר מכספי משלם המסים הלכו לארגון ההגירה הבינלאומי של האו"ם כדי להתמודד עם המשבר בדרום ארה"ב.

הנציג לאנס גודן בסיור בגבול עם מקסיקו (צילום: משרדו של גודן)

משרדו של גודן השיג חבילה שניתנת למהגרים, אשר כוללת מידע על טיסה, עותקים של ההודעה להופיע מרשות המכס והגנת הגבולות, רשימה של ספקי שירות משפטי, מפות של ערים גדולות בארצות הברית, ומידע וסיוע משפטי בספרדית. זה כולל, כאמור, מכתב שנותן להם אפשרות לעלות לטיסה עם התעודה מהזהה שיש ברשותם.

"זה נראה מאוד מאורגן ומתוכנן מראש, ואני רוצה לדעת מי עומד מאחורי המימון. האם מדינת קליפורניה מנהלת לא נכון את הכספים הפדרליים, האם גופים פרטיים מממנים את זה, האם ארגונים זרים מממנים את העמותות הפרטיות האלה?", שאל גודן.

הרפובליקני מטקסס המשיך: "הייתי רוצה לדעת איזה סוג של תיאום מתרחש עם המדינות שמדרום לנו, במיוחד עם מקסיקו, כי זה בלתי אפשרי שהאנשים האלה יגיעו לכאן בכזאת בקלות, בלי עזרה מהצד הדרומי של הגבול".

לבסוף, גודן הביע את התסכול שלו על הסודיות של הממשל הפדרלי וחוסר האחריות. "אנחנו לא מקבלים שום תשובה מאף אחד. בעיה עומדת בפנינו, הארגונים האלה פועלים בסודיות, אין לקיחת אחריות ואין יכולת פיקוח, ואני חושב שדברים כאלה מצריכים הרבה פיקוח".

YOU MIGHT ALSO LIKE