זעם בפלורידה: יותר מ-70 טיסות חשאיות מלאות במהגרים הגיעו מגבול מקסיקו
משרדו של רון דה-סנטיס הופתע לגלות כי עשרות טיסות נחתו בג'קסנוויל ללא ידיעתם, כאשר על כל אחת מהן היו עשרות מסתננים. "מי מורה על הטיסות הללו?"

ארצות הברית ערכה יותר מ-70 טיסות של מהגרים מגבול מקסיקו לג'קסונוויל, פלורידה, מאז הקיץ – אך ממשל ביידן לא חשף שום מידע על המבצע החשאי הזה. כך נמסר ממשרדו של המושל רון דה-סנטיס.

עשרות טיסות עם מהגרים הגיעו בחשאי לפלורידה (צילום: Getty Images)

הטיסות לכאורה, שנחתו במהלך שעות הלילה, הגיעו בעקבות הקושי של הגורמים השונים להתמודד עם הצפיפות במתקני הגבול. כך לפי ה'וושינגטון אקסמינר'.

"יותר מ-70 טיסות שכר אוויריות שהגיעו מהגבול הדרום-מערבי, נחתו בנמל התעופה הבינלאומי של ג'קסונוויל", אמר לארי קיף, האחראי לביטחון הציבור בממשלו של דה-סנטיס. "בממוצע, יש 36 נוסעים בכל אחת מהטיסות הללו, והן נמשכו במהלך הקיץ עד ספטמבר".

לדבריו, לא משרד המשפטי, לא המחלקה לביטחון הפנים, וגם לא משרד הבריאות ושירותי האנוש לא חשפו מידע כלשהו לגורמים רשמיים בפלורידה בנוגע לטיסות הללו. "אנחנו במצב עצוב של ניסיון לנהל חקירה. מי מורה על הטיסות הללו? איך הם מגיעים לכאן? מי הם אנשי התמיכה? מי הם נותני החסות?", שאל קיף, שציין כי המשרד שלו קיבל את המידע על הטיסות מהמשטרה המקומית.

"אנחנו לא בדיוק יודעים למה ג'קסונוויל הוא היעד הנבחר", אמר קיף, "אנחנו צריכים לראות, ולמעשה לרגל אחרי הממשלה כדי להבין מה הם עושים באמצע הלילה מחוץ למתקני שדה התעופה האלה".

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס (צילום: Getty Images)

חשיפת הטיסות מגיעה לאחר תחקיר מדאיג של ה'ניו יורק פוסט', אשר העלה כי טיסות רבות המלאות במהגרים קטינים, מגיעות לשדה התעופה של מחוז ווסטצ'סטר בניו יורק, בשעות הלילה המאוחרות. לאחר פרסום הדברים, הבית הלבן אמר כי הטיסות הללו נושאות רק ילדים ובני נוער, וזאת כחלק מהחובה החוקתית לדאוג להם.

"זו האחריות המשפטים שלנו לטפל בבטחה בילדים ללא ליווי מבוגר, עד שניתן יהיה לאחד אותם במהירות עם הורה או נותן חסות", נמסר אז ממשרד הבריאות ושירותי האנוש האמריקני.

אך החששות וסימני השאלה, בעיקר בפלורידה, עולים ומתחזקים לאחר שמהגר בן 24 מהונדורס הצליח להיכנס לארצות הברית לאחר ששיקר לסוכני משמר הגבול כי הוא בן 17, והרג, לכאורה, גבר מג'קסונוויל ששימש כנותן חסות ואף נתן לו עבודה בעסק הפרטי שלו.

בתו של הקורבן, אמרה שהיא לא יודעת הרבה על המהגר שהיה בביתם, אבל היא מאמינה שהוא הגיע באחת הטיסות החשאיות הללו. "אבא שלי אמר לי יום אחד שהוא נוסע לשדה התעופה, ואז הבחור הזה בא משום מקום, והיה בעבודה ביום למחרת".

YOU MIGHT ALSO LIKE