מהגר בן 24 שמואשם ברצח בפלורידה – הסתנן לארה"ב בעודו מתחזה לקטין
הצעיר הצליח לעבוד על השוטרים בגבול שהוא בן 17 ולהיכנס למדינה, זאת בזכות המדיניות של ביידן המאפשרת למהגרים קטינים ללא ליווי מבוגר להיכנס ללא אישור

מהגר בן 24 מהונדורס הואשם ברצח אכזרי של גבר בפלורידה – וכעת מתפרסם כי הוא חצה את הגבול לארצות הברית באופן לא חוקי בעודו מתחזה לקטין, כאשר המדיניות בגבול מורה להכניס את כל הקטינים המגיעים ללא אישור מבוגר. כמו כן, ייתכן והוא הגיע למדינת השמש הזורחת דרך הטיסות החשאיות של ממשל ביידן.

יירי נואל מדינה אולואה, מואשם ברצח, הסתנן לארה"ב כאשר העיד כי הוא קטין (צילום: רשויות ג'קסונוויל)

יירי נואל מדינה אולואה, נעצר ב-7 באוקטובר בג'קסונוויל כאשר הוא מכוסה בדם, לאחר שהרג לכאורה את פרנסיסקו חוויאר קואלר בן ה-46, אב לארבעה שקלט את המהגר שסיפר לרשויות שהוא בן 17.

המשטרה אמרה שהם עקבו אחרי שובל דם עד לביתו של הקורבן ועצרו את אולואה. רק שישה ימים לאחר מכן, למדו הרשויות את זהותו האמיתית – ואת גילו האמיתי.

מצלמות האבטחה הביתיות הראו את אולואה "דוקר את הקורבן פעמים רבות ומכה אותו שוב ושוב בכיסא", נכתב. הוא התקשר לחבר להודות על מה שעשה, ואף שלח הודעה "שהוא 'הרג את דוד פרנסיסקו'".

אולואה, שמלאו לו 24 ביום שישי האחרון, הוליך שולל את רשויות הגבול בטקסס מספר חודשים קודם לכן, בטענה שהוא נער בשם ריינל אלכסנדר הרננדס, ואף סיפר לאמו על התחבולה.

"כשהוא נכנס לארה"ב, הוא אמר לי, 'אמא, לא נכנסתי עם השם שלי'", סיפרה אמו וונדי פלורנסיה אולואה לאתר חדשות בספרדית. "נכנסתי עם שם של אדם אחר, כי שם במקלט יעזרו לי".

בהתאם למדיניות הגבול של הנשיא ג'ו ביידן לגבי קטינים מהגרים ללא ליווי מבוגר שחוצים את הגבול, אולואה לא סורב אלא הוכנס מיד למקלט. לאחר מכן, הוא קיבל "הודעה להופיע" בבית משפט לדיון בעניינו, ואז שוחרר.

ממשל ביידן מאפשר הכנסת מהגרים קטינים המגיעים ללא ליווי מבוגר (צילום: איי.פי)

בסופו של דבר, קיילר לקח את אולואה לביתו בג'קסונוויל. "אמא, הוא הדוד שלי, פרנק", סיפרה אמו. אולואה וקואלר אינם קשורים, למרות השימוש במילה דוד. "אני גר איתו, אבל אל תדאגי, הוא מתייחס אלי כמו אל בן".

לא ברור עדיין כיצד אולואה הגיע לפלורידה לאחר שנעצר בטקסס, וגם לא אם הוא הועבר באמצעות הטיסות החשאיות של ממשל ביידן ליישוב מחדש של מהגרים קטינים – מדיניות שנחשה ב'ניו יורק פוסט' בחודש שעבר.

בתו של קואלר, מרי-כרמן בת ה-18, אמרה שהיא יודעת מעט על האיש שמואשם כעת ברצח אביה – אבל מאמינה שהוא היה באחת מהטיסות הללו. "אבא שלי אמר לי יום אחד שהוא נוסע לשדה התעופה, ואז הבחור הזה בא משום מקום והיה בעבודה למחרת", אמרה ל'פוסט'. "לא באמת שאלתי שאלות".

הנשיא ג'ו ביידן (צילום: Getty Images)

לדבריה, אולואה עבר לגור בביתם, ואביה הכניס אותו לעבוד בעסק המשפחתי, חנות מקסיקנית בשם לה ראזה. "אבא שלי נראה כאילו הוא עושה טובה למישהו כי מהמקום שבו אולואה הגיע, הם מאוד עניים".

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, כבר תקף את ממשל ביידן על מדיניות הגבול שלו, ומקורות אישרו כי משרדו חוקר אם אולואה הגיע לג'קסונוויל באחת הטיסות החשאיות. "הפשע הנורא הזה הוא הדוגמה האחרונה לאופן שבו הגירה לא חוקית ולא מוגבלת עולה בחייהם של תושבי פלורידה", נמסר ממשרדו של המושל. "אלמלא המדיניות הלא חוקית של ממשל ביידן, מר קואלר עדיין היה בחיים".

עוד נמסר כי "המושל דה-סנטיס מחויב לעשות כל שביכולתו כדי לשמור על בטיחות התושבים במדינה. אבל כל עוד ממשל ביידן ממשיך לסרב לאכוף את חוקי ההגירה של ארצנו, האמריקנים נמצאים בסיכון מיותר. כמה חיים נוספים ייאבדו לפני שממשלת ביידן תחליט לאכוף את החוק?".

YOU MIGHT ALSO LIKE