מושל פלורידה על תשלומי העתק של ממשל ביידן למהגרים לא חוקיים: "סטירת לחי"
רון דה-סנטיס התייחס לדיווחים האחרונים ותקף בחריפות את הנשיא האמריקני, בטענה שהצעד הוא לא הוגן כלפי אמריקנים עובדים וכלפי אלה שהיגרו באופן חוקי. "נשיב מלחמה"

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, תקף את הנשיא ג'ו ביידן על רקע הדיווחים שהממשל האמריקני שוקל לשלם 450,000 דולר למהגרים בלתי חוקיים שהופרדו מהמשפחות שלהם תחת ממשל טראמפ, וכינה את המהלך "סטירת לחי לכל אמריקני שעובד קשה".

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס (צילום: איי.פי)

דה-סנטיס אמר כי הוא "מאוד מאוד מודאג" מהדיווחים על התשלומים הפוטנציאליים, בזמן שאמריקנים נאבקים בעלייה באנרגיה ועלייה במחירי המצרכים. "הייתה לך מדיניות ממש גרועה ברחבי כל המדינה שלנו, אשר הגבילה את החופש", אמר מושל פלורידה ביום שישי. "ועכשיו אתה הולך להעניק 475,000 דולר עבור אינדיבידואלים שהגיעו למדינה הזאת באופן לא חוקי?".

"ראיתי הרבה, ראיתי הרבה ממש שקרה בתשעה או עשרה חודשים האחרונים שלא חשבתי שאי פעם אראה, אבל זה לוקח את הכל", המשיך דה-סנטיס. "אם הדבר ייעשה, זו תהיה סטירת לחי לכל אמריקני שעובד קשה ופועל לפי הכללים. וזה במיוחד יהיה סטירת לחי לאנשים שהיגרו באופן חוקי לארץ. אסור לתת לזה לקרות. זה לא בסדר, וכל מה שאנחנו יכולים לעשות בפלורידה כדי להשיב מלחמה נגד זה, אנחנו נעשה".

התשלומים למהגרים הלא חוקיים, אם אכן יבוצעו, יילקחו ככל הנראה מתשלומים שניתנו לכמה משפחות של קורבנות פיגועי 11\9 – אשר מסרו בהצהרה כי הם "בהלם" מהדיווחים הללו.

מהגרים חוצים את חומת הגבול של מקסיקו-ארצות הברית (צילום: Shutterstock)

כמו כן, מומחים שביקרו את הדיווח ציינו כי המענקים למשפחות המהגרים עשויים להיות גבוהים יותר משל אלה שאיבדו את יקיריהם בשירות הצבאי.

מלבד מושל פלורידה, רפובליקנים רבים תקפו את הטענות כי ממשל ביידן מתכנן לשלם סכומי עתק למשפחות מהגרים, כאשר 45 מחוקקים חתמו על מכתב שנשלח על ידי נציג קרוליינה הצפונית, גרג מרפי, בדרישה לקבל תשובות על התשלומים המדווחים.

"הבטחה של עשרות אלפי דולרים למי שנכנס לא חוקית לארצות הברית, לא רק תתגמל התנהגות פלילית, אלא תשלח מסר לעולם שהגבולות שלנו פתוחים ושלטון החוק שלנו לא נאכף", נכתב בין היתר.

YOU MIGHT ALSO LIKE