שוטרים מניו יורק עתרו לביהמ"ש בדרישה לבטל את חובת החיסונים לעובדי העירייה
המדיניות אמורה להיכנס לתוקף בשעה 5:00 אחה"צ ביום שישי, ולמרות שביהמ"ש במדינה כבר דחה בקשה דומה השבוע, באיגוד השוטרים מקווים לקבל צו מניעה זמני. במידה שלא יקבלו, עובדים שאינם מחוסנים יוצאו לחל"צ החל מיום שני

ארגון השוטרים הגדול ביותר בניו יורק פנה מוקדם יותר היום (חמישי) לבית המשפט בבקשה לקבל צו מניעה זמני לחובת החיסונים שהוכרזה ע"י עיריית ניו יורק, אשר אמורה להיכנס לתוקף בשעות הצהריים המאוחרות של יום חמישי.

אילוסטרציה (צילום: AP)

כזכור, בשבוע שעבר ראש עיריית ניו יורק - ביל דה-בלאזיו - הודיע באופן רשמי כי כלל עובדי העירייה יידרשו להתחסן לקורונה: "אין זכות גדולה יותר מאשר לשרת את תושבי ניו יורק", הסביר בזמנו ראש העיר והוסיף, "אך זכות זו מגיעה עם אחריות אישית ואחריות כלפי הקהילה. כעיר, הובלנו את המאבק כנגד נגיף הקורונה - החל מההחלטה לחסן את עובדי מערכת הבריאות וכלה בתוכניות כגון 'מפתח לעיר ניו יורק'".

בין היתר, המדיניות תחול על שוטרים, כבאים וחובשים ברחבי התפוח הגדול. חשוב להסביר כי באופן רשמי חובת החיסונים תיכנס לתוקף ב-1 בנובמבר, אולם לכלל העובדים הוסבר כי עליהם להוכיח שהם קיבלו לפחות זריקת חיסון אחת עד מחר - יום שישי, ה-29 באוקטובר - בשעה 5:00 אחה"צ.

כפי שדיווחנו מוקדם יותר השבוע, אלפי עובדים בעירייה - ביניהם שוטרים וכבאים - ערכו צעדת מחאה וחצו את גשר ברוקלין, תוך כדי שהם חוסמים את התנועה ודורשים לבטל את המדיניות.

אילוסטרציה (צילום: AP)

אתמול פנו ראשי איגוד השוטרים בעיר (Police Benevolent Association, או PBA) לבית המשפט במחוז ריצ'מונד (סטטן איילנד) וביקשו לקבל צו מניעה זמני למדיניות, אולם השופטת ליזט קולון פסקה נגד השוטרים וקבעה כי חובת החיסונים תחול מחר, ועובדים שלא יציגו את הוכחת ההתחסנות יוצאו לחל"ת.

אלא שמוקדם יותר היום נודע כי אנשי ה-PBA עתרו לביהמ"ש לערעורים, שצפוי לפרסם את החלטתו לפני השעה 5:00 אחה"צ ביום שישי (שעון חוף מזרחי).

עם זאת, לא ברור מה יקרה במידה שביהמ"ש יחליט לדחות את הבקשה, ובעירייה חוששים שהם ייאלצו להוציא אלפי כבאים ושוטרים לחל"ת. חשש זה נובע משיעור המתחסנים הנמוך (באופן יחסי) בקרב שוטרים וכבאים, שעומד על כ-69% וכ-59%, בהתאמה.

עם הצגת המדיניות, ראש העיר דה-בלאזיו התייחס לאפשרות זו - הוצאתם של אלפי שוטרים וכבאים לחל"ת - ואמר: "יש לנו תוכניות חירום למקרים כאלה, אבל אני משוכנע שהמנהיגים של המשטרה והכבאות ידעו להתמודד עם כל האתגרים".

YOU MIGHT ALSO LIKE