תחקיר: ממשל ביידן מטיס בחשאי מהגרים קטינים מטקסס לניו יורק
על פי 'הפוסט', מאז תחילת אוגוסט כ-2,000 קטינים, שהסתננו ממקסיקו ללא ליווי מבוגר, הגיעו לניו יורק ב-21 טיסות שונות שנערכו בשעות לילה מאוחרות

מטוסים עמוסים במהגרים קטינים מוטסים בחשאי לפרברי ניו יורק, בניסיון של ממשל ביידן ליישב אותם ברחבי האזור. כך נודע ל'פוסט'. הטיסות יוצאות מטקסס, שם משבר הגבול המתמשך מציף את עבודת פקידי ההגירה.

קטינים שהסתננו ממקסיקו לארה"ב, מאי 2021 (צילום: איי.פי)

בשבוע שעבר, למשל, נראו שני מטוסים נוחתים בשדה התעופה של מחוז ווסטצ'טר, כאשר רוב הנוסעים שירדו מהם היו ילדים ובני נוער, וחלק קטן מהם זוהו כגברים בשנות ה-20 לחייהם. טיסה אחת נחתה ביום רביעי בשעה 10:49 בערב והשנייה ביום שישי בשעה 9:52 בערב.

שוטרים של המחוז עמדו לצד הנוסעים וליוו אותם לאוטובוסים שהתמלאו במהירות. מאוחר יותר, אחדים מהמהגרים נפגשו עם קרובי משפחתם או נותני חסות בניו ג'רזי, או שהורדו במתקן מגורים בלונג איילנד.

ניתוח של 'הפוסט' של נתוני המעקב אחר הטיסות, מצביע על כך שכ-2,000 מהגרים שנתפסו לאחר שהסתננו לארצות הברית ממקסיקו, הגיעו לשדה התעופה בוייט פליינס, בירת המחוז, ב-21 טיסות מאז ה-8 באוגוסט. הרשומות מראות שחלק מהמטוסים נחתו בין חצות ל-6:00 בבוקר, בזמן שיש עוצר. שתי טיסות, למשל, הגיעו ב-20 באוגוסט בשעות 2:13 ו-4:29 לפנות בוקר.

האופי החשאי של המבצע הזה מעורר שאלות רבות בנוגע להתמודדות של הבית הלבן עם הזינוק במספר הקטינים שחוצים לשטח ארצות הברית ללא ליווי מבוגר. על פי הנתונים העדכניים ביותר מרשות המכס והגנת הגבולות, מראים כי רק במהלך יולי ואוגוסט נתפסו 37,805 קטינים ללא ליווי מבוגר.

על פי גורם המעורה בפעולות שדה התעופה בווסטצ'טר, המהגרים הקטינים מגיעים בדרך כלל כשהם נושאים תיקי גב, והם נוסעים לרוב לברונקס, ברוקלין, קווינס, צפון ניובורג, ברידג'פורט ודנבורי בקונטיקט.

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, התייחס לממצאים של 'הפוסט' וזעם על כך, כאשר הדוברת שלו מסרה: "אם ממשל ביידן כל כך בטוח שמדיניות הגבול הפתוח שלו היא טובה למדינה, למה הוא שומר על סודיות? מדוע ממשל ביידן מסרב לשתף את המידע הבסיסי ביותר על יישוב מהגרים לא חוקיים ברחבי המדינה שלנו?".

"וושינגטון קובעת מדיניות הגירה שאינה משפיעה עליו, ומדינות שאין להן מידע על יישוב המהגרים ואין להן סמכות לשנות את מדיניות ההגירה הפדרלית, צפויות לשאת בעומס בעקבות מדיניות הגבול הפתוח של ביידן", הוסיפה הדוברת, כריסטינה פושו.

בתגובה לתחקיר, הבית הלבן התעקש כי הטיסות נושאות רק ילדים ובני נוער, ומשרד הבריאות ושירותי האנוש האמריקני אמר כי "זו האחריות החוקית שלנו לטפל בבטחה בילדים ללא ליווי מבוגר, עד שיתאחדו במהירות עם הורה או נותן חסות. משרדנו ליישוב פליטים סייע לנסיעת הילדים הנמצאים בחזקתו למשפחתם או נותני החסות ברחבי הארץ".

YOU MIGHT ALSO LIKE