חובת החיסונים בבתי הספר בניו יורק: ביהמ"ש העליון הכריע בנושא
פחות מיממה לאחר שהוגשה עתירה מצד קבוצת מחנכים מקומית, בית המשפט הודיע שבחן את הסוגיה ובחר שלא לדון בה. מדובר בפעם השנייה שבה ביהמ"ש העליון נאלץ להכריע בשאלת החיסונים במוסדות הלימוד

בית המשפט העליון של ארה"ב דחה את העתירה שהוגשה ע"י קבוצת מחנכים מניו יורק, שביקשה לקבל צו מניעה זמני למדיניות של משרד החינוך המקומי, במסגרתה הם נדרשו לקבל חיסון לנגיף הקורונה על מנת להמשיך במקום עבודתם.

אילוסטרציה (צילום: AP)

הבקשה הועברה לשופטת סוניה סוטומאיור, שבחנה את טענות הצדדים וקבעה כי הנושא לא יוכרע ע"י בית המשפט העליון. בהודעה שפורסמה ע"י ביהמ"ש הוסבר ששאר השופטים בחרו שלא להגיב על ההחלטה - סימן לכך שגם הם מסכימים עם הקביעה.

למעשה, מדובר בהמשך ישיר להחלטה של שופטת אחרת בבית המשפט העליון, איימי קונט בארט, שבחודש אוגוסט האחרון דחתה בקשה דומה שהוגשה ע"י סטודנטים באוניברסיטת אינדיאנה.

כפי שדיווחנו אתמול (חמישי), קבוצת המחנכים פנתה לבית המשפט העליון באמצעות עורך דין, וטענה שהצו המנהלי המחייב את עובדי משרד החינוך להתחסן מנוגד לחוקה האמריקאית, ועל כן יש לבטלו.

כמו כן, המורים הסבירו שהם נאלצו לפנות לביהמ"ש העליון לאחר שהסוגיה נדחתה ע"י ערכאות נמוכות יותר במערכת המשפט האמריקאית: "במקום לאפשר למורים לבחור שלא להתחסן באמצעות כך שיעברו בדיקות קורונה שבועיות, העירייה מחייבת עובדים לא מחוסנים של משרד החינוך לצאת לחופשה ללא תשלום במשך קרוב לשנה", נכתב בתביעה.

במשרד החינוך של עיריית ניו יורק הגיבו זמן קצר לאחר מכן ואמרו: "לתובעים אין שום טענה מבוססת והם לא סיפקו סיבה כלשהי שצריכה לגרור התערבות של בית המשפט. הנושא כבר הוכרע בבתי המשפט, שקבעו שלמשרד החינוך יש את הסמכות להורות על חובת חיסונים המבוססת על מדע והמומחיות של רופאים ברחבי ארה"ב".

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

כזכור, כבר בחודש יולי האחרון נודע כי כלל העובדים העירוניים בניו יורק - שוטרים, כבאים, מורים ועוד - יחויבו להתחסן.

"זה יהיה חלק בלתי נפרד מתהליך ההתאוששות שלנו", הסביר בזמנו ראש העיר דה-בלאזיו והוסיף שמי שאינו מעוניין להתחסן יוכל לעבור בדיקת קורונה שבועית כדי להמשיך במקום עבודתו.

אלא שאז, כחודש ימים לאחר מכן, רשויות הבריאות בארה"ב העניקו אישור מלא לחיסון של פייזר (שעד אז הופץ באמצעות אישור לשימוש חירום). צעד זה איפשר לניו יורק לשנות את המדיניות ולחייב את העובדים להתחסן ללא האפשרות לעבור בדיקות שבועיות במקום.

במקור, המדיניות הייתה אמורה להיכנס לתוקף ביום שני האחרון, ה-27 בספטמבר. ימים בודדים קודם לכן, ביום שישי האחרון, בית המשפט חסם את המהלך.

אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

ביום שלישי האחרון נרשמה התפתחות נוספת, כאשר ביהמ"ש הפדרלי לערעורים קבע כי ניתן להתחיל ליישם את המדיניות היום, יום שישי ה-1 באוקטובר. 

כאמור, בסופו של דבר ביהמ"ש העליון בחר שלא לחסום את המדיניות.

YOU MIGHT ALSO LIKE