דיווחים: אבדו עקבותיו של חבר-קונגרס אמריקאי שנעלם באפגניסטן במהלך משימת חילוץ סודית
סיפורו יוצא הדופן מרקוויין מולין, "זהו יום עצוב למדינה שלנו", אמר בהצהרה האחרונה שנשמעה ממנו ביום שני בלילה

על פי הדיווחים, נציג בית הנבחרים מרקוויין מולין מאוקלהומה נעלם לאחר שנסע למשימת פינוי מיוחדת בה היה צריך לחלץ חמישה אזרחים אמריקאים שהשאיר מאחור ממשל ביידן באפגניסטן.

על פי ה"וושינגטון פוסט", גורמים רשמיים בארה"ב אינם בטוחים לגבי מיקומו של מולין לאחר שבפעם האחרונה שנשמע ממנו קרא לעזרה מהשגרירות האמריקאית בטג'יקיסטן עם פינוי אישה וארבעת ילדיה.

השיחה לשגריר ארה"ב בטג'יקיסטן הגיעה ביום שני.

על הקו, אמרו שני גורמים אמריקאים, היה הנציג מרקוויין מולין (R-Okla.) עם בקשה חריגה ודחופה: הוא זקוק לסיוע בהעברת סכום כסף עצום למדינה, ואמר כי הוא נוסע לאפגניסטן השכנה כדי להציל חמישה אזרחים אמריקאים, אישה וארבעת ילדיה, התקועים במדינה.

הם תכננו לשכור מסוק לצורך המאמץ.

מולין אמר לשגרירות כי הוא מתכנן לטוס מטבליסי, ג'ורג'יה, לבירת טג'יקיסטן, דושאנבה, בשעות הקרובות וזקוק לעזרתו של הדיפלומט הבכיר, על פי שני גורמים אמריקאים המכירים את האירוע, שדיברו בתנאי אנונימיות.

התשובה הייתה לא.

פקידי השגרירות אמרו למולין כי הם אינם יכולים לסייע לו לחסום את חוקי טג'יקיסטן על גבולות מזומנים בדרכו לביקור באחד המקומות המסוכנים ביותר על פני כדור הארץ.

מולין זעם מהתגובה, אמרו הפקידים - איים על שגריר ארה"ב ג'ון-מארק פומרסהיים, ועל צוות השגרירות ודרש לדעת את שמם של אנשי הצוות איתם שוחח.

מאז נעלם מולין כשלדברי פקיד בפנטגון, בקשתו של מולין לעזרה ב"מאמץ פינוי בלתי מורשה" נדחתה.

משרדו של מולין לא נענה לבקשת הפוסט להגיב לגבי מקום הימצאו. שלא כמו הנציגים סת' מולטון (D-MA) ופיטר מייגר (R-MI), שיצאו לביקור סודי משלהם באפגניסטן, מולין בן ה-44 לא שירת בצבא האמריקאי.

מולין בן ה-44 גדל בסטילוול שבאוקלהומה, שם היה מתאבק בולט וזכה במלגה למכללת עמק מיזורי.

פציעות פגעו בקריירה הספורטיבית שלו, ובגיל 20 השתלט על עסק האינסטלציה של אביו.

הוא גם היה לזמן קצר לוחם אומנויות לחימה מקצועי, ולאחר שנבחר לקונגרס בשנת 2012, הוא נודע בהובלת שיעורי אימון אינטנסיביים לאנשי קונגרס.

הוא חבר בוועדת המחקר הרפובליקנית השמרנית, אשר הצביע נגד אישור תוצאות הבחירות 2020.


הן יו"ר הבית ננסי פלוסי (D-CA) והן מנהיג המיעוט בבית קווין מקארתי (R-CA) הזהירו את המחוקקים מפני נסיעה לאפגניסטן.

"זהו יום עצוב למדינה שלנו", אמר מולין בהצהרה האחרונה שנשמעה ממנו ביום שני בלילה.

"האמריקאים נתקעו באפגניסטן על ידי ממשל ביידן ועכשיו הם נותרים להגן על עצמם מפני טרוריסטים שדורסים את המדינה. מוטו אחד של הצבא שלנו הוא 'אל תשאיר איש מאחור'. אבל היום, זה בדיוק מה שהנשיא ביידן עשה".

YOU MIGHT ALSO LIKE