תקרית חריגה ב-LAX: צעיר חדר לשטח נמל התעופה וניסה לעלות על מטוס
החשוד הצליח לעלות על מטוס של אמריקן איירליינס בעת שכלי הטיס עבר ניקוי, ולמרבה המזל האירוע הסתיים כאשר צוות העובדים עיכבו אותו והזעיקו את המשטרה. לא ברור מה הניע את החשוד, ככל הנראה חסר בית, לפרוץ למקום; מדובר בתקרית הרביעית שנרשמת ב-LAX בחודשים האחרונים

משטרת לוס אנג'לס פתחה בחקירה בעקבות התקרית שאירעה בסוף השבוע האחרון בנמל התעופה הבינלאומי בעיר, LAX, במסגרתה צעיר הצליח להיכנס לשטח נמל התעופה מבלי שאיש שם לב לכך.

מטוס אמריקן איירליינס ב-LAX, לפני כשנתיים (צילום: Shutterstock)

תחילת האירוע אתמול (ראשון) בסמוך לשעה 4:45 לפנות בוקר, אז החשוד - שבהמשך זוהה כמתיו מיין בן ה-31 - חדר לשטח נמל התעופה לאחר שהצליח לחתוך את הגדר ההיקפית.

לפי משטרת LAX, לאחר שהחשוד נכנס לשטח נמל התעופה, הוא ניסה לעלות על מטוס של חברת אמריקן איירליינס, בעת שכלי הטיס עבר עבודות תחזוקה וניקיון שגרתיות. צוות העובדים מנעו ממיין לברוח, והם הזעיקו את משטרת נמל התעופה שעצרה אותו.

חוקרי המשטרה עדיין מנסים לייחס מניע למעשה, ובהודעה שפורסמה הבוקר הוסבר שהחשוד הוא ככל הנראה חסר בית. כמו כן, עוד הוסבר כי בשלב זה הוחלט שהוא יועמד לדין אך ורק בגין הסגת גבול, ולא בגין עבירות חמורות יותר.

באמריקן איירליינס אישרו שהתקרית אכן התרחשה והוסיפה: "צוות המאבטחים ביצע סריקה יסודית במטוס לאחר מעצרו של החשוד, אנחנו מודים לצוות המנקים שעיכבו את החשוד עד הגעת המשטרה".

משטרת LAX (צילום: Shutterstock)

האירוע החריג מצטרף לשורה ארוכה של תקריות משונות שאירעו ב-LAX במהלך החודשים האחרונים:

שני עובדי נמל התעופה נעצרו בחודש מאי האחרון, בחשד שגנבו 25 מטילי זהב בשווי כולל של 244 אלף דולר. לפימשרד התביעה הפדרלית בלוס אנג'לס, החשודים הם - מרלון מודי בן ה-38 ובריאן בנסון בן ה-35, שניהם תושבי דרום העיר - מואשמים בגניבה ובקשירת קשר לביצוע פשע.

מכתב האישום עולה ששני החשודים עבדו בחברת Alliance Grand International המספקת שירותי קרקע למטוסי מטען לחלק מנמלי התעופה הגדולים בארצות הברית, ביניהם שיקגו (או'הייר), לאס וגאס, ניוארק, מיאמי ולוס אנג'לס. עוד נטען בכתב האישום כי השניים הצליחו לגנוב ארבעה מטילי זהב - כל אחד במשקל קילוגרם - בשווי כולל של 244 אלף דולר.

חודש קודם לכן, בנק קנדי ביקש להעביר כאלפיים מטילי זהב מאוסטרליה לניו יורק, באמצעות מטוס של סינגפור איירליינס. ב-22 באפריל, אלפיים מטילי זהב שהוכנסו ל-80 קופסאות מיוחדות הגיעו ללוס אנג'לס והורדו מן המטוס, וזאת במטרה להעביר את הזהב למחסן מאובטח עד טיסת ההמשך לחוף המזרחי.

אלא שאז התגלה שרק 79 קופסאות הגיעו מהמטוס למחסן, ולמרות החיפושים שנערכו, איש לא הצליח לאתר את הקופסה הנוספת. לפי כתב האישום, למחרת בבוקר מרלון מודי מצא את הקופסה האבודה בסמוך למחסן, הוציא ממנה 4 מטילי זהב והשאיר אותה בסמוך למרכז הקרגו של חברת התעופה.

בשלב זה גם החשוד השני - בריאן בנסון - נכנס לתמונה, שכן הוא הגיע לאסוף את מודי ברכב מסחרי השייך לחברת שירותי הקרקע. היות שעובדים נוספים היו בתוך כלי הרכב, השניים התכתבו בהודעות ומודי סיפר לבנסון על מטילי הזהב שמצא.

כאשר הסתיימה המשמרת של שני החשודים, הם נפגשו במגרש חנייה של עובדי נמל התעופה, שם מודי העביר לבנסון את אחד ממטילי הזהב. זמן קצר לאחר מכן, עובדים אחרים של Alliance מצאו את הקופסה האבודה, ולאחר שמצאו בה רק 21 מטילי זהב (במקום 25), הם פנו למשטרה.

בכתב האישום לא הוסבר כיצד החוקרים הגיעו אל שני החשודים, אולם כאמור הם נעצרו מוקדם יותר השבוע: "ב-4 במאי הנאשם מודי העביר מטיל זהב לקרוב משפחה וביקש ממנו להשתמש בזה כדי לקבל כסף או מכונית", נכתב בכתב האישום, "במקביל לכך הוא קבר את שני מטילי הזהב הנוספים בחצר ביתו".

אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

בהמשך הקיץ, בסמוך לחג העצמאות האמריקאי החל ב-4 ביולי, מאות נוסעים נאלצו להתפנות מטרמינל מספר 2 ב-LAX, בעקבות חפץ חשוד שאותר במקום.

שוטרי משטרת LAX פינו את הטרמינל מכלל הנוסעים, ודקות בודדות לאחר השעה 8:00 הוכרזה חזרה לשגרה. על אף שהשביתה את נמל התעופה במשך כשעה בלבד, התקרית הובילה לעיכובים במספר טיסות של דלתא, ותורי ענק בצ'ק אין ובבידוק הביטחוני במקום.

עומסי תנועה נוצרו גם בטרמינלים אחרים, שכן הכביש שעובר בסמוך לטרמינל מספר 2 נחסם אף הוא לתנועה: "אנחנו עובדים קשה כדי לוודא שכולם יגיעו לטיסות בזמן", אמרו בנמל התעופה.

אם לא די בכך, מוקדם יותר החודש נרשמה בהלה גדולה בכניסה לטרמינל מספר 5 ב-LAX, בעת שלימוזינה ננטשה בכניסה לטרמינל וגרמה לפינוי של מאות נוסעים. היחידה לסילוק פצצות של משטרת לוס אנג'לס הוזעקה למקום, ובסמוך לשעה 7:00 בבוקר הוכרזה חזרה לשגרה.

בהמשך התברר שנהג הלימוזינה סבר שמותר לו להשאיר את כלי הרכב בכניסה לטרמינל, בזמן שהוא מסייע לנוסעת שלו להגיע לדלפקי הצ'ק אין עם התיקים שלה. הוא צפוי לקבל דו"ח, וכלי הרכב נגרר מהטרמינל.

YOU MIGHT ALSO LIKE