אימה בקליפורניה: בן חמש הותקף בחצר ביתו על ידי אריה הרים
חייו של הילד, שנפצע בראש, בצוואר ובפלג גופו העליון – ניצלו בזכות אמו, שלא היססה אל מול חיית הבר הגדולה והכתה אותה עד שעזבה את בנה

ילד בן חמש נפצע בחצר ביתו ליד קלבסאס, כאשר אריה הרים, פומה, קפץ עליו ותקף אותו. מפקחים של מחלקת חיות הבר בקליפורניה שהוזעקו למקום, ירו למוות בטורף הגדול.

אריה ההרים (צילום: Shutterstock)

הפומה, ששוקלת כ-30 ק"ג, הותירה את הילד עם פצעים בראש, בצוואר ובפלג גופו העליון כאשר התנפלה עליו בסביבות השעה 10:45 בבוקר יום חמישי, כך נמסר ממחלקת הדגים וחיות הבר בקליפורניה.

חייו של הילד ניצלו בזכות אמו, שראתה את תסריט האימה אל מול עיניה ולא היססה להכות את הפומה עד שברחה. "הגיבור האמיתי בסיפור הזה הוא האמא, כי היא בהחלט הצילה את חיי בנה" אמר ראש המחלקה פטריק פוי לסוכנות הידיעות איי.פי, וציין כי האם הייתה בתוך הבית כששמעה את המתרחש בחצר.

"היא רצה מהבית והחלה להכות בפומה, להכות בידיה החשופות ולהוריד אותה מבנה", הוסיף.

ההורים הבהילו את הילד לבית החולים, שם הוא מאושפז במצב יציב. הרשויות לא פרסמו מיקום ספציפי, אך על פי אתר החדשות השכונתי 'נקסטדור', התקיפה התרחשה בקהילת מונטה נידו, הנמצאת בהרי סנטה מוניקה, בין קלבסאס ומאליבו.

מפקחים ממחלקת הדגים וחיות הבר בקליפורניה הגיעו במהרה לבית בו התרחשה התקיפה, שם ראה את הפומה ה"אגרסיבית" שרועה בפינת החצר. "בשל אופי התקיפה, המפקח האמין כי הפומה שזיהה היא זו שתקפה, וכדי לשמור על בטיחות הציבור, הוא ירה והרג אותה במקום", נמסר מהמחלקה.

אלא שכעבור 20 דקות בלבד, שני אריות הרים נוספים הופיעו. אחת מהם היא מבוגרת ומוכרת לרשויות, ומכונה 54-P.  "לאחר שווידאו עם אמו של הילד, כי לאריה התוקף לא היה קולר, המפקח השתמש ברובה הרגעה שאינו קטלני כדי ללכוד את הפומות הנוספות", אמרו גורמים רשמיים.

הרשויות ערכו בדיקות ואישרו כי הפומה שנורתה ונהרגה היא אכן זו שתקפה את הילד. בדגימות שנותחו מתחת לציפורני הפומה נמצאו רקמות דם ופרופיל דנ"א התואם את זה של הילד, וכך גם דגימות שנלקחו מהילד אישרו שמדובר באותה פומה. "התוצאות היו חד משמעיות, כי הפומה התוקפת היא זו שנורתה על ידי מפקח חיות הבר", נמסר.

על פי פוי, ראש מחלקת חיות הבר, הפומה שתקפה את הילד היא אחת מילדיה של 54-P, אשר המליטה באוקטובר 2020 מספר גורים. נוסף לכך, שירות הפארק הלאומי חקר אריות הרים ועקב אחר תנועתם באזור, ואיתר כמעט 100 פומות גדולות בהרי סנטה מוניקה והסביבה.

התקרית החמורה היא למעשה הפעם הראשונה זה יותר מ-25 שנה בה פומה תוקפת בני אדם במחוז לוס אנג'לס. עם זאת, מומחים אומרים כי אריות הרים הם רגועים, והסיכוי להיפצע או להיהרג מהם הוא נמוך בהשוואה למפגעי טבע רבים אחרים.

YOU MIGHT ALSO LIKE