שוטר שהסתתר בזמן הטבח ההמוני בביה"ס בפארקלנד – יעמוד לדין בגין רשלנות
בן ה-58 נענה לקריאה על ירי בתיכון דאגלס, ועל פי מצלמות האבטחה במקום, הוא התחבא מאחורי קיר מחוץ למבנה. "עשיתי כמיטב יכולתי"

שוטר מפארקלנד, פלורידה, שהסתתר במהלך אירוע הטבח ההמוני בתיכון דאגלס, שבוצע על ידי תלמיד לשעבר, יעמוד לדין בגין רשלנות. כך קבוע השופט.

צילום מהטבח בתיכון דאגלס (צילום: משטרת פלורידה)

סגן סקוט פיטרסון בן ה-58, שוטר לשעבר במחוז בווארד, יעמוד לדין באשמת רשלנות כלפי ילדים, על כך שהתחבא מחוץ לבית הספר בזמן שניקולס קרוז נכנס למבנה וירה למוות ב-14 תלמידים ושלושה אנשי צוות, ב-14 בפברואר 2018.

צילומים שונים מיום שבו בוצע הטבח ההמוני, מראים את פיטרסון מתכופף ומתחבא מאחורי קיר מחוץ לבית הספר, בעוד יריות נשמעות מכיוון המתחם. כשנה לאחר מכן, הוא פוטר מהמשטרה בגין אי מילוי תפקידו, ולאחר מכן הוא נעצר והואשם.

בית המשפט השבוע, פיטרסון אמר לשופט שהוא עשה כמיטב יכולתו באותו עת. "לא עשיתי שום דבר כדי לפגוע באף ילד באירוע. עשיתי כמיטב יכולתי עם המידע שהיה לי", אמר פיטרסון. "אני לעולם לא אשכח את היום הזה. אתה יודע, לא רק ילדים מתו. יש לי חברים שמתו. ואף פעם, אפילו לא לשנייה, הייתי יושב שם ונותן לאנשים למות, עם הידיעה שהחיה הזאת נמצאת בבניין. לעולם לא".

עורכי דינו של השוטר לשעבר טענו כי חוק רשלנות כלפי ילדים בפלורידה, שנועד לתת מענה להתנהלות של מטפלים, לא אמור לחול על פיטרסון. מנגד, התובעים טענו כי שוטרים של בתי ספר נחשבים למטפלים.

לפני כחודש פורסם סרטון מכותלי הכלא במחוז ברווארד אשר מראה את ניקולס קרוז תוקף באגרסיביות קצין בבית הסוהר.

התקיפה של איש הביטחון אירעה בנובמבר 2018, תשעה חודשים לאחר מסע הירי הקטלני ביותר שהיה בבית ספר תיכון בהיסטוריה המודרנית של ארצות הברית. בתיעוד מהכלא, קרוז נראה מסתובב במעגלים בקפיטריה במשך דקות ארוכות. בשלב כלשהו, נראה קרוז מדבר עם השומר ריימונד בלטרן שישב בפינת המסעדה.

הווידאו הוא ללא קול, אך ניתן לראות כי הרוצח צועק על השומר, מפנה לעברו אצבע מגונה – ואז קופץ עליו ומתאבק בו. השניים נופלים ארצה ומכים אחד את השני באגרופים. בסופו של דבר, בלטרן חבט בראשו של קרוז עם אקדח הלם, מה שגרם לו להיכנע וללכת לצד השני של החדר, לשכב על הרצפה עם הפנים מטה ולהניח ידיים על ראשו.

YOU MIGHT ALSO LIKE