שוטרים בלוס אנג'לס החרימו רכב – וריססו עליו צלב קרס
שני קצינים פוטרו ממשטרת טורנס והואשמו בוונדליזם, ו-13 נוספים הושעו מתפקידם בעקבות "הודעות גזעניות, הומופוביות ואנטישמיות"

שני שוטרים לשעבר במשטרת טורנס שבלוס אנג'לס, הואשמו ביום חמישי בעבירות של ונדליזם לאחר שריססו צלב קרס על רכב שהחרימו. נוסף לכך, מפקד המשטרה, ירמיהו הארט, אמר כי הוא השעה 13 קצינים נוספים בגלל חקירה בגין הודעות אותן הגדיר כמלאות ב"גזענות ושנאה".

(צילום: עמוד הפייסבוק של משטרת טורנס)

השוטרים החשודים, כריסטופר טומסיק בן ה-29 וקודי ולדין בן ה-28, הואשמו בוונדליזם אך כפרו באשמה.

על פי החשד, ב-27 בינואר 2020 הגיע קריאה למוקד המשטרה בנוגע לדואר גנוב. קבוצת שוטרים, ביניהם טומסיק וולדין, הגיעו למקום והובלו לרכב חשוד – אותו הם הורו לגרור ולהחרים. כאשר בעל הרכב הגיע לאסוף את המכונית שלו, הוא גילה כי ריססו על מושב הנוסע הקידמי סמיילי, צלב קרס על המושב האחורי וכל מני חפצים פזורים ברכב. כחודשיים לאחר האירוע, בחודש מארס, השניים נאלצו לעזוב את תפקידו.

 במסיבת עיתונאים משותפת עם מפקד המשטרה, התובע המחוזי, ג'ורג' גסקון, אמר כי שאר השוטרים שהושעו מתפקידו "החליפו הודעות גזעניות, מפלות, הומופוביות ואנטישמיות".

הפרקליטות המחוזית הצביעה על מאות מקרים דומים בהם השוטרים הללו היו מעורבים, וכעת נערכת בדיקה האם הם היו קשורים לאירועים בלתי הולמים אחרים. "ראינו עלייה במפשעי שנאה, לא רק בעיר מולדתנו אלא ברחבי המדינה. וזה לא מתקבל על הדעת", אמר גסקון. "אבל זה עוד יותר לא מתקבל על הדעת כאשר אנשים שנשבעים להגן על כולנו מתנהגים כך". ב-4 באוקטובר, טומסיק וולדין יגיעו לבית המשפט לדיון בעניינם.

לפני כחודש, התגלתה חריטה של צלב קרס על משטח עץ בתוך מעלית בבניין משרד החוץ האמריקני שבוושינגטון, מה שהוביל לכך שמזכיר המדינה, אנתוני בלינקן שלח מכתב למאות אלפי עובדי המשרד, בו גינה את התקרית וכינה אותה כ"תזכורת לכך שהאנטישמיות לא נעלמה".

"האנטישמיות אינה נחלת העבר, כפי שהתקרית הזו מזכירה לנו", כתב מזכיר המדינה בלינקן, "היא עדיין קיימת בעולם, כולל במקומות הקרובים ביותר אלינו. שלא יהיה ספק, מדובר במעשה מחריד. לאנטישמיות אין שום מקום בארצות הברית, במשרד החוץ או בכל מקום אחר".

YOU MIGHT ALSO LIKE