אימה בדרום קליפורניה: שודדים חמושים ניסו לפרוץ לבית בפונטנה
למרבה המזל, ניידות המשטרה הבריחו את קבוצת השודדים, אך אחד מהם הספיק לירות לפחות 2 יריות לעבר הנכס. שלושה חשודים נעצרו בתום מרדף קצר, הרביעי אותר בבית ספר סמוך

רשויות החוק בדרום קליפורניה עצרו מוקדם יותר היום (חמישי) ארבעה גברים בחשד שניסו לבצע שוד אלים בבית בעיר פונטנה, כ-75 ק"מ מזרחית מלוס אנג'לס, כך על פי המשטרה המקומית.

ארבעת החשודים, חלקם חמושים, מחוץ לבית בפונטנה (צילום: משטרת פונטנה)

תחילת האירוע בסמוך לשעה 3:00 בלילה שבין רביעי לחמישי, אז אישה התקשרה למוקד החירום המשטרתי 911 ודיווחה על ארבעה גברים - חלקם חמושים - שעומדים בכניסה ומנסים לפרוץ לבית.

שוטרי משטרת פונטנה הגיעו במהרה לבית בשד' ונקובר - מאות מטרים מכביש מהיר מספר 15. החשודים ככל הנראה שמעו את הסירנות של הניידות, ולאחר שלא הצליחו לפרוץ למקום הם בחרו לברוח במכוניתם.

"במהלך השיחה הראשונית, במהלכה הדיירת דיווחה על התקרית, אחד החשודים ירה לפחות 2 יריות", אמרו במשטרה, "המוקדנית דיווחה על כך לשוטרים שהוזעקו לזירה".

ארבעת החשודים שנעצרו לפנות בוקר (צילום: משטרת פונטנה)

כאמור, קבוצת השודדים החמושים ברחו מהבית, אולם במשטרה פתחו בסריקות נרחבות בשכונה ומצאו את הרכב בתוך זמן קצר. הנהג סירב לעצור את הרכב והשוטרים החלו לרדוף אחריו ברחבי העיר.

בשלב מסוים ארבעת החשודים נטשו את המכונית וברחו ברגל. שלושה מתוכם נעצרו תוך דקות, ואילו החשוד הרביעי אותר כשהוא מתחבא בבית ספר סמוך. ברשותם של החשודים נמצאו חמישה אקדחים, כמות גדולה של מזומנים, תכשיטים ועוד.

בסביבות השעה 11:00 בבוקר משטרת פונטנה חשפה את שמותיהם של ארבעת החשודים: וויאט רוגליה בן ה-20, איתן גרין בן ה-19, קוומיין גורדון בן ה-23 ולואיס ת'ינג בן ה-20.

אקדחים, תכשיטים ומזומנים נמצאו ברכב של החשודים (צילום: משטרת פונטנה)

תקריות מסוג זה הפכו לשכיחות ביותר בארה"ב בשנים האחרונות, ולעיתים קרובות ניסיון לבצע פריצה אלימה לבית מסתיים עם ירי של בעל הנכס לעבר החשודים.

כך למשל, בחודש שעבר דיווחנו על תקרית קטלנית שאירעה בצפון קליפורניה כאשר גבר לא היסס לשלוף אקדח ולירות לעבר שני אנשים שניסו לפרוץ לביתו.

התקרית התרחשה בשעות הערב המאוחרות של ה-20 ביולי בעיירה גווינדה (Guinda) - כ-70 ק"מ צפון-מערבית מסקרמנטו. בסביבות השעה 9:00 בלילה, בעל הנכס התקשר למשטרה וסיפר כי ירה בשני פורצים שהיו בשטח ביתו. כוחות המשטרה שהגיעו למקום מצאו את שני הפורצים - גבר ואישה - כשהם סובלים מפצעי ירי בפלג גוף עליון.

על אף הטיפול הרפואי שהוענק לגבר, פרמדיקים נאלצו לקבוע את מותו כבר בזירת הירי. לעומת זאת, האישה פונתה לבית החולים במצב קשה, ובמשרד השריף סיפרו שלא נשקפת סכנה לחייה.

חקירה העלתה כי בעל הנכס - אדם מבוגר ששמו לא פורסם - שם לב שחלק מכלי העבודה שלא נעלמו בבוקר יום שלישי, דבר שגרם לו לחשוד שפורצים מסתובבים באזור. בשעות הערב הוא הבחין ברכב שנוסע בנכס, וכאשר הם התקרבו לבית הוא פתח באש לעברם.

"הוא לא יצא להתעמת עם החשודים", הסביר גארי הלנבק ממשרד השריף המקומי, "הוא נשאר בבית והמתין שהם יתקרבו אליו. מדובר בכלי נשק שנרכש בהתאם לחוק בקליפורניה".

YOU MIGHT ALSO LIKE