ילד בן 7 מקליפורניה מת כתוצאה מהמחלה הנדירה 'אמבה אוכלת-מוח'
הזיהום נגרם בדרך כלל מטפיל הגדל במים מתוקים חמימים, אשר נכנס דרך האף ומגיע למוח. רוב המקרים הם קטלניים. ב-50 השנים האחרונות, דווחו רק עשר הדבקות

דיוויד פרוט בן ה-7 מקליפורניה מת לאחר שלקה בנגלריה פאולרי, או בשם המוכר יותר "אמבה אוכלת-מוח" – טפיל נדיר מאוד.

דיוויד פרוט בן ה-7 

לפי משפחתו, הילד, ממחוז טהאמה, ככל הנראה לקה בטפיל כאשר שחה באגם. הוא הוטס למרכז הרפואי יו.סי דייויס ב-30 ביולי, שם היה מאושפז במשך שבוע. ב-7 באוגוסט, הצוותים הרפואיים נאלצו לקבוע את מותו.

דודתו, קריסטל היילי, אמרה כי דיוויד אובחן כסובל ממחלת חיידקים אמבית, זיהום נדיר והרסני למוח. סוכנות הידיעות AP דיווחה בתחילת החודש כי גורמי הבריאות במחוז טהאמה מסרו כי ילד מתחת לגיל 10 נדבק ככל הנראה באגם הנמצא במחוז, אך לא גילה היכן מיקומו או פרטים נוספים על הילד.

הוריו של דיוויד דחו בקשות להתראיין על מותו של בנם, אך דודתו היילי אמרה ש"הם רוצים שאנשים יהיו מודעים לאמבה הזו ולסימני המחלה".

לא ברור מתי דיוויד בן ה-7 הלך לשחות, מכיוון שהתסמינים מהמחלה נראים בדרך כלל כעבור תשעה ימים מרגע ההדבקה, ולרוב אנשים מתים מהאמבה בין יום ל-18 לאחר תחילת הסימפטומים. המרכז לבקרות מחלות ומניעתן, ה-CDC, ציין כי קשה לזהות את המחלה בגלל ההתפשטות המהירה שלה.

על פי סוכנות שירותי הבריאות, מאז 1971 דווח רק על עשרה מקרים של 'אמבה אוכלת-מוח' בקליפורניה.

הטפיל גדל במים חמים ומתוקים ובאדמה, כמו למשל באגמים ונהרות, ואנשים נדבקים בו בדרך כלל כאשר מים מזוהמים נכנסים לגוף דרך האף, ועוברים למוח – ופוגע בו אנושות. על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, הטפיל יכול לגדול גם במים חמים בבריכת שחייה עם כלור שלא טופל כראוי, וציינו כי רוב הזיהומים הם קטלניים.

בשלב הראשון של ההדבקה, החולים מדווחים על כאבי ראש חמורים, חום, בחילות והקאות. ככל שהזיהום מחמיר, הנדבקים יכולים להרגיש את הצוואר שלהם נוקשה ולחוות התקפים או הזיות. "ברגע שהאמבה נכנסת דרך האף, היא מגיעה למוח וגורמת למחלה, שהיא בדרך כלל קטלנית", נמסר מה-CDC.

YOU MIGHT ALSO LIKE