התפטרותו של מושל ניו יורק צפויה למנוע פתיחת הליך הדחה נגדו
על אף שמחוקקים רבים קראו להדיח את המושל המתפטר ובכך למנוע ממנו לשרת כנבחר ציבור, יו"ר בית הנבחרים הודיע שיסיים את החקירה ב-25 באוגוסט, היום שבו קואומו יעזוב וסגניתו קאת'י הוקול תיכנס לתפקיד במקומו

בכוונת בית הנבחרים של ניו יורק לסיים את החקירה שנפתחה כנגד אנדרו קואומו כאשר התפטרותו של המושל תיכנס לתוקף בהמשך החודש, כך אמר מוקדם יותר היום (שישי) יו"ר בית הנבחרים, קארל היסטי.

המושל המתפטר קואומו, מוקדם יותר השבוע בניו יורק (צילום: AP)

כזכור, ביום שלישי האחרון המושל קואומו הודיע על התפטרות מהתפקיד, וזאת על רקע פרשת ההטרדות המיניות החמורה שבה מעורב. התפטרותו של קואומו הגיעה כשבוע לאחר שהתובעת הכללית של ניו יורק - לטישיה ג'יימס - חשפה את ממצאי החקירה שנמשכה כחמישה חודשים.

היא מינתה שני עורכי דין לחקור את הטענות על כך שקואומו הטריד מינית מספר נשים שעבדו אצלו, והם ראיינו 179 עובדי לשכת המושל, עובדים לשעבר, שוטרים במשטרת מדינת ניו יורק ועובדים נוספים בממשל המקומי באולבני.

"הראיונות והראיות חושפות תמונה ברורה ומטרידה ביותר: המושל קואומו הטריד מינית עובדות ועובדות לשעבר, בניגוד לחוק הפדרלי והמקומי", הסבירה התובעת הכללית של ניו יורק, שהוסיפה שהחקירה הגיעה לסיומה.

למעשה, בית הנבחרים החל לחקור את קואומו כבר בחודש מרץ האחרון, לאחר הדיווחים על פרשת ההטרדות המיניות. אך הבוקר, היסטי הסביר שאין צורך להדיח את המושל מכיוון שהוא כבר התפטר מהתפקיד. היסטי אף הסביר שמעבר לכך שאין צורך, החוק בניו יורק אינו מאפשר לבצע הדחה לפוליטיקאי שכבר אינו מכהן בתפקיד.

קארל היסטי, יו"ר בית הנבחרים המקומי של ניו יורק (צילום: טוויטר)

למען הסר ספק, יו"ר בית הנבחרים הדגיש כי החקירה שהתקיימה נגד המושל חשפה "ממצאים מדאיגים ביותר שהיו ככל הנראה מובילים להדחתו אם לא היה מתפטר".

בתוך כך, בבניו יורק ממשיכים להיערך ליום שאחרי קואומו. ביום רביעי ה-25 באוגוסט תושבע סגניתו, קאת'י הוקול, למושלת ניו יורק ה-57, והאישה הראשונה שמכהנת בתפקיד.

זמן קצר לאחר הכרזתו הדרמטית של קואומו, הוקול הגיבה ומסרה: "אני מסכימה עם החלטת המושל קואומו להתפטר מהתפקיד, זה הצעד הנכון והדבר הנכון ביותר עבור תושבי ניו יורק. כמישהי ששירתה בכל רמות של הממשל וכהבאה בסדר הירושה, אני מוכנה להנהיג את ניו יורק כמושלת ה-57".

הוקול נולדה בעיר באפלו שבצפון ניו יורק בשנת 1958, למדה באוניברסיטת סירקיוז ובהמשך גם סיימה לימודי משפטים בוושינגטון די.סי.. היא החלה לעבוד כיועצת עבור חבר הקונגרס ג'ון לה-פאלס, ובהמשך עבור הסנאטור דניאל פטריק מויניהאן.

בנובמבר 1994, הוקול נבחרה לכהן במועצת העיר בהמבורג, עיר מדרום לבאפלו שבה מתגוררים כ-60 אלף תושבים. הוקול נשארה בתפקיד זה עד שנת 2007.

סגנית המושל הוקול (צילום: AP)

שנת 2003, בעודה מכהנת במועצת העיר של המבורג, הוקול מונתה להיות סגנית פקיד המחוז (הגוף שאחראי על שירותים ציבוריים רבים, למשל הנפקת תעודת נישואין וכדומה). כעבור ארבע שנים, הוקול מונתה לכהן כפקידת המחוז הראשית.

היא החזיקה בתפקיד זה עד תחילת שנת 2011, אז נבחרה לכהן בקונגרס בוושינגטון במסגרת בחירות מיוחדות. עם זאת, הוקול הייתה נציגת המחוז ה-26 (שכולל את רוב העיר באפלו) במשך פחות משנתיים, ובבחירות ב-2012 היא הפסידה לכריס קולינס. אגב, קולינס נעצר ב-2017 לאחר שהואשם בשימוש במידע פנים, והוא התפטר מהתפקיד ונידון ל-26 חודשי מאסר. הנשיא לשעבר טראמפ העניק לו חנינה ב-22 בדצמבר אשתקד.

לאחר שפינתה את מושבה בקונגרס ולקראת הבחירות למושל ב-2014, אנדרו קואומו החליט לצרף את הוקול כמועמדת להיות סגניתו. בסופו של דבר קואומו והוקול ניצחו עם 54.3% מהקולות, לעומת 40.3% בלבד שבחרו במועמד הרפובליקני רוב אסטורינו.

ב-1 בינואר 2015, הוקול נכנסה לתפקידה החדש כסגנית מושל ניו יורק.

YOU MIGHT ALSO LIKE