סן פרנסיסקו הכריזה רשמית: רק מחוסנים 'באופן מלא' יוכלו להיכנס למסעדות, חדרי כושר ובתי עסק נוספים
בהודעת העירייה הוסבר כי המדיניות החדשה תיכנס לתוקף ביום שישי הבא, ה-20 באוגוסט. בניגוד לניו יורק ולוס אנג'לס שבהן נבחנת מדיניות דומה עבור מי שקיבל לפחות זריקת חיסון אחת, בסן פרנסיסקו הלקוחות יידרשו להוכיח שעברו שבועיים או יותר מאז שקיבלו את זריקת החיסון האחרונה

סן פרנסיסקו תהפוך לעיר הגדולה הראשונה בארצות הברית שתגביל את הכניסה לבתי עסק בחללים סגורים - לרבות מסעדות, בתי קפה, ברים וחדרי כושר - אך ורק לאנשים שהינם 'מחוסנים באופן מלא', כך הכריזה מוקדם יותר היום (חמישי) ראשת העיר לונדון בריד.

אילוסטרציה (צילום: AP)

במהלך מסיבת עיתונאים שכינסה הבוקר, ראשת העיר בריד דיברה על המדיניות החדשה והסבירה שהיא תחול הן על הלקוחות והן על כלל עובדי בתי העסק.

בריד אף הסבירה שחובת ההתחסנות תחול בכל בית עסק בחלל סגור, שבו נגיף הקורונה עלול לעבור מאדם לאדם. רשימת בתי העסק כוללת כל מקום שמגיש מזון או שתייה (מסעדות, ברים, בתי קפה, יקבים ועוד), כמו גם מועדונים, בתי קולנוע ומתחמי בידור כגון אצטדיונים ואולמות.

כדי להיכנס לבית העסק, על הלקוח להוכיח שהוא מחוסן באופן מלא (לפי ה-CDC מדובר במי שקיבל את זריקת החיסון האחרונה לפני שבועיים או יותר). עם זאת, חשוב לציין שהמדיניות לא תחול על לקוחות שנכנסים לבית העסק כדי לאסוף הזמנה.

ראשת העיר בריד ומושל קליפורניה, מוקדם יותר השנה (צילום: AP)

למעשה, ישנן ערים רבות ברחבי ארצות הברית שבוחנות האם לעשות שימוש במדיניות דומה. כך למשל, לפני כשבועיים ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאזיו, רמז על כך שחובת התחסנות תוכרז בבתי עסק בתפוח הגדול:

"בהתחשב במצב כיום ובכל מה שאנחנו יודעים על הנגיף, לא ניתן לשלול אף אפשרות", הסביר בזמנו ראש העיר כאשר התבקש להתייחס לווריאנט 'דלתא' שהוביל לזינוק חד בתחלואת הקורונה בשבועות האחרונים, "אני כל הזמן מזהיר שאנחנו אט אט מטפסים בסולם של הטלת מגבלות. אנשים שיבחרו להתחסן יוכלו להמשיך ולהנות מהדברים שהם אוהבים לעשות", הוא אמר והמשיך, "ואלו שלא מחוסנים יגלו שיש הרבה דברים שהם רוצים לעשות אך לא יכולים בגלל הסרבנות שלהם".

במקביל, כפי שדיווחנו אתמול, במועצת עיריית לוס אנג'לס אישרו הצעת חוק הקוראת לחייבת בתי עסק לדרוש מלקוחות להציג הוכחת התחסנות. אם תאושר בהצבעה נוספת, הצעת החוק תהפוך למדיניות גם בעיר המלאכים.

חשוב להבהיר כי בניגוד לסן פרנסיסקו, בלוס אנג'לס וניו יורק דיברו על כך שלקוחות ייאלצו להוכיח שהם קיבלו לפחות זריקת חיסון אחת. לעומת זאת, בסן פרנסיסקו לקוחות יידרשו להוכיח שהם מחוסנים באופן מלא.

מסעדה בסן פרנסיסקו, מוקדם יותר השנה (צילום: Getty Images)

"החיסונים הם הדרך לצאת מהמגיפה העולמית, בעזרתם נוכל לחזור לחיות חיים משותפים בטוחים", הצהירה ראשת העיר והוסיפה כי המדיניות החדשה תיכנס לתוקף ביום שישי הבא, ה-20 באוגוסט (חובת ההתחסנות עבור עובדים תחול ב-13 באוקטובר).

בריד אף הוסיפה שהמדיניות לא חלה על מי שאינו זכאי להתחסן, לרבות ילדים מתחת לגיל 12. כמו כן, היא סיפרה ש"כבר עתה בתי עסק קטנים וגדולים מחייבים את הלקוחות להוכיח שהם התחסנו. המדיניות החדשה נועדה לשמור על בריאותם של העובדים, התושבים והלקוחות, תוך כדי שבתי העסק יישארו פתוחים".

YOU MIGHT ALSO LIKE