"אני מוכנה להילחם עבור התושבים": מושלת ניו יורק הבאה נערכת לקראת הכניסה לתפקיד
לראשונה מאז שהמושל קואומו הודיע על התפטרותו אתמול, סגניתו ומי שתיכנס לתפקיד בעוד 13 ימים, קאת'י הוקול, נשאה נאום. "אבקר ברחבי המדינה ואפגש עם התושבים, אקשיב להם ואבטיח להם שאני מגבה אותם", היא אמרה

סגנית מושל ניו יורק, קאת'י הוקול, ערכה מוקדם יותר היום (רביעי) מסיבת עיתונאים שבה דיברה אל תושבי המדינה בפעם הראשונה מאז שנודע שהמושל קואומו מתכוון להתפטר מהתפקיד בעקבות פרשת ההטרדות המיניות.

סגנית המושל הוקול במהלך מסיבת העיתונאים, מוקדם יותר היום (צילום: AP)

תחילה, הוקול הסבירה שהיא מסכימה עם ההחלטה של קואומו להתפטר: "אני חושב שזה צעד ראוי שמשרת את האינטרס של מדינת ניו יורק", היא אמרה והוסיפה, "אני מוכנה להיכנס לתפקיד ואני רוצה שאנשים ידעו שאני מוכנה לכך".

כזכור, התובעת הכללית של ניו יורק - לטישיה ג'יימס - חשפה את ממצאי החקירה שנמשכה כחמישה חודשים. היא מינתה שני עורכי דין לחקור את הטענות על כך שקואומו הטריד מינית מספר נשים שעבדו אצלו, והם ראיינו 179 עובדי לשכת המושל, עובדים לשעבר, שוטרים במשטרת מדינת ניו יורק ועובדים נוספים בממשל המקומי באולבני.

"הראיונות והראיות חושפות תמונה ברורה ומטרידה ביותר: המושל קואומו הטריד מינית עובדות ועובדות לשעבר, בניגוד לחוק הפדרלי והמקומי", הסבירה התובעת הכללית של ניו יורק, שהוסיפה שהחקירה הגיעה לסיומה.

כשבוע בלבד לאחר הצגת ממצאי החקירה, אתמול (שלישי) קואומו כינס מסיבת עיתונאים דרמטית, במהלכה הודיע שיעזוב את התפקיד בעוד שבועיים. בהתאם לחוק בניו יורק, הוקול תחליפו בעוד שבועיים.

סגנית המושל קאת'י הוקול, והמושל המתפטר אנדרו קואומו (צילום: Getty Images)

למעשה, היום הוקול החלה בתהליך החפיפה, והיא תיכנס לתפקיד בתקופה קריטית ביותר עבור ניו יורק. בדומה לרוב מדינות ארה"ב, גם ניו יורק מתמודדת עם זינוק בתחלואת הקורונה. אם לא די בכך, המדינה טרם הצליחה להתאושש מהמשבר הכלכלי שפקד אותה, ובפרט תעשיית התיירות.

סגנית המושל תנצל את 13 הימים שנותרו עד כניסתה לתפקיד כדי לבנות את צוות היועצים שלה, ולהתחיל לחשוב על מי יחליף אותה ויתמנה לסגניתה.

"אכהן כמושלת בדיוק כפי שעשיתי כל דבר אחר בתפקיד. אבקר ברחבי המדינה ואפגש עם התושבים, אקשיב להם ואבטיח להם שאני מגבה אותם", הסבירה הוקול, "יותר מכך, אני אחזור לבירה אולבני ביחד עם החששות שהם יעלו, ואעבוד עם כל אנשי הממשל המקומי כדי למצוא פתרונות. בקרוב אנשים יבינו שזה הסטייל שלי, קודם להקשיב ורק לאחר מכן לפעול".

התובעת הכללית של ניו יורק, לטישיה ג'יימס, בעת הצגת ממצאי החקירה נגד קואומו (צילום: AP)

באופן מעט אירוני, הוקול היא ככל הנראה הדמות הכי פחות מוכרת מבין חמשת נבחרי הציבור הבכירים של מדינת ניו יורק (ביחד עם המושל קואומו, הסנאטורים ג'יליברנד ושומר והתובעת הכללית ג'יימס), אך בעוד שבועיים היא תהפוך למושלת ניו יורק ה-57, והאישה הראשונה שמכהנת בתפקיד.

הוקול נולדה בעיר באפלו שבצפון ניו יורק בשנת 1958, למדה באוניברסיטת סירקיוז ובהמשך גם סיימה לימודי משפטים בוושינגטון די.סי.. היא החלה לעבוד כיועצת עבור חבר הקונגרס ג'ון לה-פאלס, ובהמשך עבור הסנאטור דניאל פטריק מויניהאן.

בנובמבר 1994, הוקול נבחרה לכהן במועצת העיר בהמבורג, עיר מדרום לבאפלו שבה מתגוררים כ-60 אלף תושבים. הוקול נשארה בתפקיד זה עד שנת 2007.

בשנת 2003, בעודה מכהנת במועצת העיר של המבורג, הוקול מונתה להיות סגנית פקיד המחוז (הגוף שאחראי על שירותים ציבוריים רבים, למשל הנפקת תעודת נישואין וכדומה). כעבור ארבע שנים, הוקול מונתה לכהן כפקידת המחוז הראשית.

סגנית המושל קאת'י הוקול, והמושל המתפטר אנדרו קואומו (צילום: AP)

היא החזיקה בתפקיד זה עד תחילת שנת 2011, אז נבחרה לכהן בקונגרס בוושינגטון במסגרת בחירות מיוחדות. עם זאת, הוקול הייתה נציגת המחוז ה-26 (שכולל את רוב העיר באפלו) במשך פחות משנתיים, ובבחירות ב-2012 היא הפסידה לכריס קולינס. אגב, קולינס נעצר ב-2017 לאחר שהואשם בשימוש במידע פנים, והוא התפטר מהתפקיד ונידון ל-26 חודשי מאסר. הנשיא לשעבר טראמפ העניק לו חנינה ב-22 בדצמבר אשתקד.

לאחר שפינתה את מושבה בקונגרס ולקראת הבחירות למושל ב-2014, אנדרו קואומו החליט לצרף את הוקול כמועמדת להיות סגניתו. בסופו של דבר קואומו והוקול ניצחו עם 54.3% מהקולות, לעומת 40.3% בלבד שבחרו במועמד הרפובליקני רוב אסטורינו.

ב-1 בינואר 2015, הוקול נכנסה לתפקידה החדש כסגנית מושל ניו יורק.

YOU MIGHT ALSO LIKE