אחרי טענות בדבר עיוות נתוני הקורונה בפלורידה: ה-CDC עידכן את המספרים
המושל רון דה-סנטיס אמר בימים האחרונים כי המרכז לבקרת מחלות פרסם נתונים המשלבים מספר ימים, ויצר רושם מוטעה של שיאי מאומתים

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, עדכן אתמול (שלישי) את מספר מקרי הקורונה שאומתו בימים האחרונים בפלורידה, לאחר שמשרד הבריאות במדינה פנה בפומבי בדרישה לשנות את הנתונים.

(צילום: Getty Images)

ה-CDC מסר ל'פוקס ניוז' כי הוא עובד עם משרד הבריאות במדינה כדי לתקן את המידע.

כאמור, פלורידה פרסמה בטוויטר פנייה למרכז לבקרת מחלות ומניעתן, בדרישה לעדכן את מספר מקרי הקורונה במדינה מכיוון שה-CDC, לטענתם, פרסם נתונים שגויים כאשר שילב נתונים של מספר ימים ליום אחד. לפי המספרים שהארגון פרסם, ביום ראשון נשבר שיא של כל הזמנים בכמות המאומתים.

אחרי שפלורידה דחקה לשנות את הנתונים, חברות מדיה שונות הבינו את העיוות במספרים, ואז המשרד ביצע תיקונים. "שוב טעות. מספר המקרים ששוחררו היום בפלורידה הוא לא נכון", נמסר בתגובה לדיווח ב'סאות' פלורידה סאן-סנטינל'. "הם שילבו מספר ימים ליום אחד. אנו צופים שה-CDC יתקן את המספרים".

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן דיווח תחילה על 28,317 מקרים חדשים ביום ראשון, אך לאחר התיקון שבוצע ביום שלישי, המספר שונה ל-19,584. עם זאת, ממשרד הבריאות של פלורידה נמסר כי ביום ראשון אומתו 15,319 חולי קורונה חדשים.

אתמול, ה-CDC דיווח כי בפלורידה אומתו 20,000 מקרים חדשים בממוצע לשבוע.

מכאן, גם מספר האשפוזים עלו ביום שלישי ביותר מ-1,100 ל-14,787 חולים עם קורונה. מחלקת הטיפול נמרץ בבית החולים נמצא בתפוסה של יותר מ-47%. מדובר באחוזים הגבוהים ביותר מאז פרוץ המגיפה.  

YOU MIGHT ALSO LIKE