המאבק של מושל פלורידה נמשך: המדינה תעכב משכורות של עובדי בתי ספר המחייבים לעטות מסכות
דה-סנטיס חתם על צו מנהלי האוסר על מוסדות לימוד ציבוריים לחייב מסכות, הפוך מההמלצה של ה-CDC. "מטרתנו - להבטיח שלכל תלמיד תהיה גישה לחינוך איכותי"

מושל פלורידה, רון דה-סנטיס, עושה כל שביכולתו כדי לא לאפשר להכריח את תושביו לעטות מסכות או להתחסן. כעת, לשכתו עשויה לעכב את שכרם של עובדי בתי ספר ציבוריים המטילים חובת עטיית מסכות.

תלמידי בי"ס בפלורידה מחכים לבדיקת חום (צילום: Getty Images)

דה-סנטיס חתם על צו מנהלי האוסר על בתי ספר ציבוריים לחייב את התלמידים ואנשי הצוות לעטות מסכות, וזאת ימים לאחר שהמרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, פרסם המלצה לחבוש מסכות עוד לפני הסתיו הקרוב, אז צפוי גל קורונה נוסף.

מועצות בתי הספר הוזהרו על ידי לשכתו של המושל, כי המדינה תוכל למנוע מימון אם לא יצייתו לנהליה. ביום שני פורסמה הודעה על איך ההשלכות הכספיות האלה יכולות להיראות.

מועצת החינוך הממלכתית של המדינה "תוכל להחזיק את שכר של המפקח המחוזי או חברי מועצת בית הספר, כאמצעי לצרכי קבלת ההחלטות שהובילו להפרת החוק", נכתב ממשרד המושל.

מטעמו של דה-סנטיס נמסר כי ההחלטה נועדה להגן על "זכויות ההורים". "מימון החינוך נועד להועיל בראש ובראשונה לתלמידים, לא למערכת. סדרי העדיפויות של המושל הם הגנה על זכויות ההורים והבטחה כי לכל תלמיד תהיה גישה לחינוך איכותי העונה על צרכיו הייחודיים", נמסר.

ניצב מיאמי-דייד, אלברטו קרוואלו, המנהל את רובע בית הספר הרביעי בגודלו במדינה, פרסם הודעת תגובה: "הקמנו תהליך הדורש התייעצות עם מומחים בתחומי בריאות הציבור והרפואה. נעקוב אחר התהליך הזה, אשר שירת אותנו היטב, ולאחר מכן נקבל החלטה סופית".

"בשום שלב לא אתן להחלטה שלי להיות מושפעת מאיום על המשוכרת שלי. זהו מחיר קטן לשלם בהתחשב בחומרת הנושא וההשפעה האפשרית על בריאותם ורווחתם של התלמידים והעובדים המסורים שלנו", הוסיף.

הזינוק החד בתחלואה מכביד על בתי החולים במדינה, כולל מוסדות רפואיים לילדים שאומרים שהם "המומים לחלוטין" ממספר האשפוזים החדשים לילדים.

פלורידה דיווחה על המספר הגבוה ביותר של ילדים מאושפזים בכל המדינה ביום ראשון, עם 172 אשפוזים על נתוני משרד הבריאות האמריקני.

כמו כן, המדינה קבעה שיא חדש למקרים חדשים בשבוע האחרון, עם כמעט 135,000 נדבקים חדשים בנגיף, בממוצע מעל 19,000 ביום. על פי משרד הבריאות של פלורידה, כ-63% מתושבי המדינה חוסנו עד כה.

YOU MIGHT ALSO LIKE