מחוקק בכיר בניו יורק: "תוך כמה שבועות נחליט האם להדיח את המושל קואומו"
חומרי החקירה יועברו בשבוע הבא לחברים בוועדת המשפט של בית הנבחרים, ואלו יכריעו האם לפתוח בתהליך ההדחה כנגד המושל קואומו. אם זה יקרה, המשפט יתקיים בסנאט באולבני, וסמכויותיו של המושל יועברו לסגניתו קאת'י הוצ'ול

ועדה בבית הנבחרים של ניו יורק צפויה להכריע בתוך כמה שבועות האם לפתוח בהליך הדחה כנגד מושל המדינה, אנדרו קואומו, וזאת על רקע פרשת ההטרדות המיניות החמורה שבה מעורב. כך אמר מוקדם יותר היום (שני) יו"ר הוועדה המדוברת, צ'רלס לוין.

המושל קואומו (צילום: Getty Images)

"החל משבוע הבא, חברי ועדת המשפט של בית הנבחרים המקומי בניו יורק יתחילו לבחון את חומרי החקירה", הסביר לוין, דמוקרט שמייצג חלק מלונג איילנד בבית הנבחרים, ויו"ר ועדת המשפט, "אנחנו מצפים שתהליך הבחינה של חומרי החקירה יסתיים בקרוב מאוד, והכוונה היא לכמה שבועות".

בתום בחינת חומרי החקירה, חברי הוועדה יחליטו האם להמליץ על פתיחה בהליך הדחה כנגד המושל. אם זה יקרה, המשפט עצמו יתקיים בבית השני של הקונגרס המקומי, הסנאט של ניו יורק, וסמכויותיו של המושל יועברו לסגניתו, קאת'י הוקול.

ועדת המשפט של בית הנבחרים פתחה בחקירה של המושל כבר בחודש מרץ האחרון, בעקבות התלונות על הטרדה מינית מצדו של קואומו. החקירה התקיימה במקביל לחקירה נוספת, של התובעת הכללית של ניו יורק, שפרסמה את הממצאים שלה במהלך מסיבת עיתונאים דרמטית שהתקיימה בשבוע שעבר.

התובעת הכללית של ניו יורק, לטישיה ג'יימס (צילום: Getty Images)

כזכור, התובעת הכללית של ניו יורק - לטישיה ג'יימס - חשפה את ממצאי החקירה שנמשכה כחמישה חודשים. היא מינתה שני עורכי דין לחקור את הטענות על כך שקואומו הטריד מינית מספר נשים שעבדו אצלו, והם ראיינו 179 עובדי לשכת המושל, עובדים לשעבר, שוטרים במשטרת מדינת ניו יורק ועובדים נוספים בממשל המקומי באולבני.

"הראיונות והראיות חושפות תמונה ברורה ומטרידה ביותר: המושל קואומו הטריד מינית עובדות ועובדות לשעבר, בניגוד לחוק הפדרלי והמקומי", הסבירה התובעת הכללית של ניו יורק, שהוסיפה שהחקירה הגיעה לסיומה.

זמן קצר לאחר מסיבת העיתונאים הדרמטית, קואומו שוב הכחיש את הטענות ואמר שהחקירה לא אובייקטיבית: "העובדות האמיתיות שונות ממה שהוצג עד כה. בחיים שלי לא נגעתי באף אחת בצורה בלתי הולמת ובחיים לא הטרדתי מינית", המושל אמר והמשיך, "אני בן 63 וחי חיים ציבוריים. [האשמות] הן פשוט לא מי שאני".

ההכחשה של קואומו לא הצליחה למנוע את גל הקריאות להתפטר מהתפקיד באופן מיידי - לא רק מהצד הרפובליקני, אלא גם מדמוקרטים רבים, כולל הנשיא ביידן.

צ'רלס לוין, יו"ר ועדת המשפטים בבית הנבחרים בניו יורק (צילום: AP)

שני הסנאטורים הדמוקרטיים של המדינה, צ'אק שומר וקירסטן ג'יליברנד, פרסמו הודעה משותפת: "הדו"ח של התובעת הכללית של ניו יורק אימת את הטענות של הנשים האמיצות שהתלוננו...אף אחד מנבחרי הציבור אינו מעל החוק, ולתושבי ניו יורק מגיע מנהיג טוב יותר בלשכת המושל. אנחנו ממשיכים להאמין שעל המושל להתפטר", כלשון ההודעה.

כלל נציגי ניו יורק הדמוקרטיים בבית הנבחרים בוושינגטון אף פרסמו הודעה משותפת שבה הם קוראים למושל להתפטר: "הגיע הזמן שמושל קואומו יעשה את הדבר הנכון עבור תושבי ניו יורק ויתפטר".

גם ראש עיריית ניו יורק, ביל דה-בלאזיו, התייחס לדו"ח ואמר: "יותר מברור לכולם שאנדרו קואומו אינו כשיר לכהן בתפקיד ציבורי ואינו יכול להמשיך לכהן כמושל. עליו להתפטר, ואם ימשיך להתנגד ולתקוף את החוקרים שעשו את עבודתם, יש להדיחו באופן מיידי", כלשון ההודעה.

YOU MIGHT ALSO LIKE