לאחר שנה וחצי: התיירים האמריקאים חוזרים לקנדה
על אף החלטת ממשלת ארצות הברית שלא לפתוח את הגבול הצפוני, בצד הקנדי החלו להכניס אזרחים אמריקאים למדינה. בשלב זה רק מחוסנים באופן מלא יכולים להיכנס, ועליהם להציג בדיקת קורונה שלילית כפי שקורה בטיסות בינלאומיות

לאחר יותר מ-16 חודשים שבהם הגבול נשאר סגור לאור משבר הקורונה, מוקדם יותר היום (שני) התאפשר לאמריקאים מחוסנים לעבור במעברי הגבול היבשתיים של קנדה. על אף השינוי המשמעותי למדיניות, בשלב זה ארצות הברית החליטה שהגבול יישאר סגור בכיוון ההפוך.

אחד ממעברי הגבול לקנדה, מוקדם יותר היום (צילום: AP)

כפי שדיווחנו בחודש שעבר, מעברי הגבול נפתחו עבור אזרחים אמריקאים ותושבי קבע של ארה"ב, המוגדרים כ"מחוסנים באופן מלא" לפי המרכזים לבקרת מחלות ומניעתן (CDC). הגדרה זו מתייחסת לכל אדם שקיבל את זריקת החיסון האחרונה (השנייה במקרה של פייזר ומודרנה, הראשונה במקרה של ג'ונסון אנד ג'ונסון) לפי שבועיים או יותר.

לצד דרישת ההתחסנות, כל מי שיבקש לעבור במעבר גבול של קנדה יידרש להציג בדיקת קורונה שלילית. בדומה לטיסות בינלאומיות, גם בדיקה זו צריכה להתבצע ב-72 השעות שקדמו לכניסה לקנדה. כמו כן, כלל הנכנסים לקנדה נדרשים למלא בקשה מלאה באתר "arriveCAN" (קישור להורדת האפליקציה ניתן למצוא כאן).

כזכור, לפני יותר משנה - ב-20 במרץ 2020 - ממשלות ארצות הברית ומקסיקו הכריזו על סגירת הגבול המשותף בין שתי המדינות, פרט למה שהוגדר כ"תנועה חיונית". ימים בודדים קודם לכן, קנדה הודיעה לאזרחיה לשוב למדינה לקראת סגירת גבולותיה עם ארה"ב.

חשוב לציין כי המושג 'תנועה חיונית' מתייחס לסחורות ומקרי חירום בריאותיים. עם זאת, סגירת מעברי הגבול היבשתיים אינה משפיעה על תנועת המטוסים בין ארה"ב לבין קנדה או מקסיקו.

מאז הסגירה הראשונית של מעברי הגבול במרץ אשתקד, בכל חודש שלוש הממשלות החליטות לחדש את סגירת הגבולות. בחודש שעבר, זמן קצר לאחר הודעת הרשויות בקנדה בנוגע לפתיחת הגבול, המשרד לביטחון המולדת (DHS) הודיע שגבולותיה של ארה"ב יישארו סגורים עד ה-21 באוגוסט, לכל הפחות.

הבוקר אנשי המשרד לביטחון המולדת ניסו להסביר את ההחלטה: "כדי למנוע את התפשטות נגיף הקורונה, לרבות הווריאנט דלתא, ארצות הברית מאריכה את סגירת הגבולות עם קנדה ומקסיקו, פרט לתנועות חיוניות, עד ה-21 באוגוסט".

במקביל לכך שאזרחים אמריקאים יכולים לשוב לקנדה החל מהיום, משרד הבריאות הקנדי הסביר שב-7 בספטמבר יתאפשר גם לאזרחים מחוסנים ממדינות אחרות להגיע לקנדה: "תודות לעבודה הקשה של אזרחי קנדה, לרבות שיעור המתחסנים הגבוה והירידה בתחלואה, לממשלה מתאפשר להתקדם עם תוכנית פתיחת הגבולות", הסבירו במשרד הבריאות באוטווה.

YOU MIGHT ALSO LIKE