העשן מקליפורניה מכסה את שמי לאס וגאס – ומומחים מזהירים מפני סכנה גוברת לחלות קשה בקורונה
גורמי בריאות טוענים כי בגלל העשן אנשים משתעלים יותר, ומפיצים חלקיקים באוויר. הדבר גם מעלה ב-8% את הסיכון למות כתוצאה מהווירוס

השריפה בצפון קליפורניה ואורגון, שכבר הוגדרה כשנייה בגודלה בהיסטוריה של ארצות הברית, כיסתה בעשן את לאס וגאס והעלתה את זיהום האוויר – בעוד גורמי הבריאות מזהירים כי הדבר מעלה את הסכנה לחלות קשה מהקורונה.

השריפה 'דיקסי' בקליפורניה, השנייה בגודלה בהיסטוריה האמריקנית (צילום: איי.אף.פי)

לצד אחוז מאומתים גבוה בנבדה, העומד כעת על 16%, דו"ח של 'מכון מחקר המדבר' טוען כי עשן כתוצאה מאש יכול להגביר את הסיכון לחלות בנגיף, מאחר ויותר אנשים משתעלים ומתעטשים ומפיצים חלקיקים באוויר. חוקרים של אוניברסיטת הרווארד בדקו ומצאו כי אפילו עלייה קטנה בזיהום האוויר מגדילה ב-8% את הסיכון למות כתוצאה מהקורונה.

ד"ר דליה ווקס, בעלת תוכנית רדיו בנושא בריאות, אמרה כי עשן כבד יכול לגרות את הריאות ולהחמיר את ההשפעות של בעיות נשימה שונות. "זיהום אוויר מגרה את הריאות. לכן, אם יש לך גירוי ריאות, זה גורם לך להיות יותר פגיע למחלות ריאה, בין אם זה בגלל הקורונה, דלקת ריאות או כל דבר אחר".

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן, ה-CDC, אמרו כי עטיית מסכות יכולות לחסום את הטיפות הנושאות את נגיף הקורונה, אך הן לא מאוד יעילות מפני חלקיקים זעירים הנישאים בעשן השריפה.

ה-CDC מסר גם כי מסכות 95N ו-95KN כן יכולות למנוע שאיפת חלקיקים מעשן, אך המליץ לאנשים שלא לעטות מסכות במקרים לא רפואיים כדי לשמור אותם לעובדי הבריאות.

מומחים אמרו כי הדרך הטובה להישמר מפני העשן וסכנותיו היא על ידי הישארות בבית, כשהחלונות והדלתות סגורים, והפעלת מזגן כדי לסנן את האוויר. כמו כן הם ציינו כי יש להחליף מסנני אוויר כדי להימנע מאוויר מלוכלך.

ביום שבת ארצות הברית הגיע ל-100,000 מקרים חדשים של קורונה – הסכום היומי הגבוה ביותר מאז תחילת מבצע החיסונים הנרחב, מאז גל החורף שהשיא שלו נרשם בינואר עם יותר מ-250 אלף חולים חדשים ביממה.

בהתאמה, מספר האשפוזים ומקרי המוות גדלים, אך עדיין נשארים הרבה מתחת לשיא שלפני תחילת מבצע החיסונים. על פי ממוצעים שבועיים שפורסמו ביום שישי, כמעט 500 בני אדם מתים בארה"ב מדי יום בעקבות הווירוס.

YOU MIGHT ALSO LIKE