"אשת העטלף" החשודה כיוצרת Covid-19 באזהרה חמורה: "מוטציות חדשות נוספות בדרך"
שינג לי הידועה גם כ"אשת העטלף" שניהלה את ניסויי הקורונה במעבדת ווהאן והחשודה כי היא יוצרת Covid-19 מדברת לתקשורת הסינית ומספרת את הדברים שבני המערב לא רוצים לשמוע - זו רק ההתחלה

מכל האנשים על פני כדור הארץ שכנראה צריכים להתייחס לדברים על עתיד קוביד-19, האישה החשודה כי יצרה אותו ו/או שחררה אותו היא כנראה בראש הרשימה.

על פי התקשורת הממלכתית הסינית וירולוגית הצמרת של המק"ס שי ג'נגלי ממכון ווהאן לווירוולוגיה - המכונה גם "אשת העטלף" - מזהירה שהנגיף ימשיך להשתנות, ועלינו להתכונן לדו-קיום איתו.

(צילום: The New Republic)

"מכיוון שמספר המקרים הנגועים גדול זה איפשר לקורונה החדשה יותר הזדמנויות להשתנות. וריאנטים חדשים ימשיכו לצוץ", אמרה שי, שבמעבדתה עבדה עם עמותה במימון אמריקאי לייצירת נגיפי קורונה של עטלפים.

מלבד הערך הברור שיש לחוות דעתה על זנים מתפתחים של הנגיף שהיא מומחית בו - שימו לב שהיא לא דנה עד כמה יכולים להיות זנים חדשים קטלניים יותר או פחות.

לדוגמה, אין הוכחה לכך שזן הדלתא - אף שהוא הרבה יותר ארסי מאשר זן האלפא המקורי של קוביד-19, הוא קטלני יותר.

"אין שום הוכחה לכך שזה קטלני יותר", אמר ד"ר לארי קורי, המתאם את מחקר החיסונים נגד COVID-19 בארה"ב.

"ישנן עדויות לכך שהוא יותר מדבק, אבל האם הוא חמור יותר? אין באמת הוכחות קשות לכך".

טרוי דיי, פרופסור למתמטיקה וביולוגיה באוניברסיטת קווינס בקנדה, שחקר כיצד מחלות זיהומיות - כולל קורונה - מתפתחות אמר כי לדעתו הנגיף קל יותר להעברה אך לא בהכרח קטלני כמו זן האלפא.

עם זאת, לפעמים וירוסים מתפתחים להיות קטלניים יותר.

כמה דוגמאות לנגיפים שהפכו קטלניים יותר עם הזמן כוללים את אלה שפיתחו גרסאות עמידות לתרופות, כמו שפעת העופות, אשר לא היו מזיקים לבני אדם בתחילה אך לאחר מכן עברו מוטציה והפכו לבעלי פוטנציאל קטלני על פי ד"ר עמש אדלחה, חוקרת בכירה במרכז לאבטחת בריאות של אוניברסיטת ג'ונס הופקינס.

YOU MIGHT ALSO LIKE