אחרי שביידן אמר על דה-סנטיס 'מושל מי?', האחרון משיב אש: "מה עוד הוא שכח?"
השניים תוקפים אחד את השני בכלי התקשורת מאז יום שלישי, כאשר הפעם מושל פלורידה אמר: "אני המושל שעונה לתושבי המדינה, ולא לבירוקרטים בוושינגטון"

חילופי הדברים בין מושל פלורידה לנשיא ארצות הברית נמשכים ומחריפים, כאשר רון דה-סנטיס תקף את ג'ו ביידן לאחר שהאחרון אמר "מושל מי?" כשנשאל על מדיניות המסכות והחיסונים של המושל הרפובליקני.

הנשיא ג'ו ביידן ומושל פלורידה רון דה-סנטיס (צילום: רויטרס)

"אני מניח שאני לא מופתע מכך שביידן לא זוכר אותי. אני מניח שהשאלה היא 'מה עוד הוא שכח?'", אמר דה-סנטיס באירוע במכללת צ'יפולה.

"אני יכול להגיד לכם שביידן שכח מהמשבר בגבול הדרומי שלנו", המשיך המושל, "ביידן שכח מהאינפלציה שנושכת את תקציבי המשפחות בכל רחבי ארצנו. ביידן שכח מהמפגינים שנאבקים למען החופש בקובה. ביידן אפילו שכח את החוקה עצמה, כפי שראינו עם מה שהוא עשה עם החובות".

"אני יכול רק להגיד לכם, אני 'המושל אשר' מגן על ההורים ועל יכולתם לקבל את הבחירות הנכונות עבור ילדיהם. אני 'המושל אשר' מגן על משרות, חינוך ועסקים בפלורידה, בכך שהוא לא נותן לממשלה הפדרלית להכניס אותנו לסגר. אני המושל שעונה לתושבי פלורידה, ולא לבירוקרטים בוושינגטון", הוסיף דה-סנטיס.

כאמור, השניים תוקפים אחד את השני מאז יום שלישי, אז ביידן מתח ביקורת על מושלים רפובליקנים, כמו דה-סנטיס וגרג אבוט מטקסס, שלא הסכימו להחיל חובת מסכות וחיסונים.

"אם מושלים מסויימים לא מוכנים לעשות את הדבר הנכון כדי לנצח את המגיפה הזו, אז הם צריכים לאפשר לעסקים ואוניברסיטאות שרוצים לעשות את הדבר הנכון, להיות מסוגלים לפעול כך", אמר ביידן. "אני אומר למושלים האלה, 'בבקשה, תעזרו'. אבל אם אתם לא הולכים לעזור, לפחות תזוזו מהדרך של האנשים אשר מנסים לעשות את הדבר הנכון. תשתמשו בכוח שלכם כדי להציל חיים".

יממה לאחר הדברים הללו, דה-סנטיס תקף בחזרה, כאשר האשים את ביידן שהוא מנסה "לייחד" את פלורידה בשל הזינוק בתחלואה. "מדובר בבחור שרץ לנשיאות ואמר שהוא עומד 'לנצח את הנגיף'. ומה הוא עשה? הוא ייבא יותר וירוסים מרחבי העולם על ידי שהשאיר את הגבול הדרומי פתוח לרווחה", אמר דה-סנטיס.

מושל פלורידה האשים את הנשיא גם בכך שהוא מנסה להחיל את חובת החיסונים הגורפת של ניו יורק במקומות אחרים, ואמר כי אמריקה עומדת בפני הבחירה אם להישאר חברה חופשית או "מדינת ביטחון ביו-רפואית".

"אם אתה רודף אחרי זכויות הורים בפלורידה, אני אעמוד בדרכך. אני לא אתן לך לברוח מזה. אם אתה מנסה למנוע מהילדים חינוך הולם, אני אעמוד בדרכך למען הילדים בפלרודיה. אם אתה מנסה להגביל אנשים, להטיל חובות, אם אתה מנסה להרוס את עבודתם ופרנסתם, אם אתה מנסה לנעול אנשים, אני עומד בדרכך, למען תושבי פלורידה".

כאשר הנשיא נשאל ביום חמישי אם יש לו תגובה לדבריו של המושל, ביידן אמר 'מושל מי?', והוסיף 'זוהי תגובתי' והלך.

YOU MIGHT ALSO LIKE