טראמפ על פרשת ההטרדות המיניות של קואומו: "הוא מצא עצמו במצב מעניין, הולכים להיות שבועיים לוהטים"
במהלך אירוע התרמה למפלגה הרפובליקנית בניו יורק, הנשיא לשעבר התייחס לחשדות נגד המושל המכהן, ואמר: "לקואומו יש בעיות אמיתיות"

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ התייחס אמש (חמישי) לפרשה אודות החשד להטרדות מיניות רבות מצד מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, שעומד כעת בפני הליך הדחה. כמו כן, טראמפ הביע תקווה כי בבחירות הקרובות במדינה, ייבחר מושל רפובליקני.

הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, מושל מדינת ניו יורק אנדרו קואומו (צילום: Getty Images, AP)

"לקואומו יש בעיות אמיתיות", אמר הנשיא לשעבר במהלך אירוע של המפלגה הרפובליקנית לגיוס תרומות, שנערך במגרש הגולף של טראמפ בבריארקליף שבניו יורק.

במהלך האירוע, טראמפ פנה גם למנהיג המיעוט הרפובליקני בסנאט בניו יורק, רוברט אורט, אשר ישתתף במשפט נגד קואומו במידה ויחליטו על הליך הדחה. "אלו הולכים להיות שבועיים לוהטים באולבני. הסנאטור אורט הולך ליהנות".

הנשיא לשעבר אמר כי "קואומו מצא את עצמו במצב מעניין", וזאת בעוד שטראמפ עצמו היה נתון להאשמות של הטרדה מינית והתנהגות גסה, עמד להדחה במשפט בבית הלבן – אך זוכה בסנאט. אולי זו הסיבה שטראמפ לא התעמק בפרטי החשדות נגד קואומו.

נוסף לכך, טראמפ אמר כי מושל ניו יורק התנהל "נורא בכל הקשור לקורונה" – כאשר למעשה חזר על הביקורת שלו כלפי קואומו על כך שבגל הראשון של המגיפה הוא לא השתמש כראוי ב'קומפורט' - אוניית בית חולים של הצי האמריקני.

באירוע גיוס התרומות השתתפו כ-500 אנשים, שם גייסו מיליון דולר עבור הוועדה הרפובליקנית של המדינה. טראמפ קרא לאורחים להתחסן נגד הקורונה, והעביר מסר לאומה האמריקנית גם לעשות זאת, "כי אני לא רוצה לראות שמשהו יקרה לאנשיי".

טראמפ, שביטל את הנאום המתוכנן שלו ובמקום זאת דיבר חופשי וענה על שאלות במשך 45 דקות, דיבר על מועמדים רפובליקנים לתפקיד מושל ניו יורק, כמו הנציג של לונג איילנד לי זלדין או אנדרו ג'וליאני, ששימש כעוזר של טראמפ בבית הלבן והוא בנו של ראש העיר ניו יורק לשעבר, רודי ג'וליאני.

אנדרו ג'וליאני הוא שחקן גולף מקצועי לשעבר, ובמהלך אירוע ההתרמה טראמפ שיבח אותו ואמר כי הוא "אחד משחקני הגולף הפוליטיים הטובים ביותר", והוסיף כי "הולך להיות לנו מושל רפובליקני".

הנשיא לשעבר זימן את ג'וליאני אל הפודיום, שם הם דנו במצב הפשיעה בניו יורק כמו גם בעובדה שקואומו והמחוקק במדינה עם הרוב הדמוקרטי העלו השנה את המיסים לעשירים במיליארדי דולרים. טראמפ אמר כי קואומו וראש העיר ביל דה בלאזיו "הרסו את ניו יורק".

YOU MIGHT ALSO LIKE