"סכנה מיידית, תעזבו עכשיו!": השריפה הגדולה ביותר בקליפורניה זורעת הרס
הלהבות, שבוערות כבר כ-3 שבועות, הגיעו למרכז העיירה גרינוויל וכילו בתים ועסקים, ומטילים איימה על התושבים. "הכבאים נלחמים על העיירה, ימים קשים לפנינו"

השריפה הגדול ביותר בקליפורניה הגיעה אתמול (רביעי) לגרינוויל שבצפון המדינה, בעוד האש התפשטה למרכז העיר וזרעה הרס רב כאשר כילתה בתים ועסקים ומילאה את השמיים בעשן סמיך. צלם של סוכנות הידיעות AP סיפר כי הוא ראה תחנת דלק, מלון ובר נשרפים עד היסוד.

ההרס מהשריפה 'דיקסי' (צילום: AP)

משרד השריף של מחוז פלומאס פרסם מוקדם יותר אזהרה בפייסבוק: "אם אתם עדיין באזור גרינוויל, אתם נמצאים בסכנה מיידית ואתם חייבים לעזוב עכשיו!".  

השריפה בת השלושה שבועות גדלה ללמעלה מ-1,100 קמ"ר ברחבי מחוזות פלומאס ובוטה. לוחמי האש ניסו להגן על גרינוויל בת 800 התושבים שנמצאת כ-450 ק"מ צפונית לסן פרנסיסקו על ידי פינוי פסולת מהכבישים ופרסום סכנות.

פנדורה ואלה, דוברת שירות היערות האמריקני, אמרה כי "לוחמי האש נלחמים על העיירה גרינוויל", אך לא יכלה למסור פרטים נוספים על הנזק. ההרס הגיע לאחר אזהרת דגל אדום שפרסמו החזאים, המזהירים מפני תנאים חמים ויבשים ורוחות של עד 65 קמ"ש. "אני חושב שלפנינו כמה ימים קשים", אמר שאנון פראתר בהודעה עם שירות היערות.

הכבאים הצליחו להציל בתים ולהחזיק בשטחים גדולים של השריפה. עם זאת, הלהבות התפשטו לכמה מוקדים חדשים ביום שלישי, מה שגרם לצווי פינוי נוספים לכ-15,000 איש ממזרח לאגם אלמנור.

השריפה, מהגדולות שראתה קליפורניה, פרצה ב-14 ביולי וכילתה כבר 67 בתים ומבנים אחרים.

מזג אוויר מסוכן דומה צפוי ברחבי דרום קליפורניה, שם פורסמו התרעות חום לעמקים הפנימיים, להרים ואזורים מדבריים לאורך כמעט כל השבוע.

יותר מ-20,000 צוותי כיבוי אש ותומכי לחימה נאבקו ב-97 שריפות גדולות בחודשים האחרונים שהשתרעו על פני למעלה מ-7,500 קמ"ר ב-13 מדינות ברחבי ארצות הברית. במונטנה, למשל, לפי יום שלישי, היו 25 שריפות פעילות, באיידהו 21 מוקדים ובאורגון 13. בקליפורניה ישנן 11 שריפות פעילות.

בהוואי, כבאים השיגו שליטה על שריפה המשתרעת על 160 קמ"ר, שאילצה אלפי אנשים להתפנות מבתיהם בסוף השבוע האחרון, והרסה לפחות שני בתים.

"הצוותים פועלים מסביב לשעון בכדי להבטיח שאנחנו ערוכים ככל שניתן לקראת תחזית השריפות בימים הקרובים", נכתב בשירות היערות האמריקני.

השריפה 'דיקסי' (צילום: Getty Images)

השריפה בגרינוויל (צילום: AP)

השריפה 'דיקסי' (צילום: Getty Images)

YOU MIGHT ALSO LIKE