קליפורניה ממשיכה לבעור, ומומחי אקלים מודאגים מעונה של שריפות קשות במיוחד
המדינה רשמה גידול של 26% בכמות השריפות בהשוואה לאותו פרק הזמן בשנת 2020, כמו גם עלייה של 58% בדונמים שנשרפו בהשוואה לשנה שעברה

שריפה בקליפורניה שפשתה ללא שליטה לא היוותה איום מידי על העיירה הסמוכה פרדייז, מקום שריפת השדה הקטלנית ביותר בתולדות ארה"ב. ובכל זאת, הניצולים משריפת 2018 דאגו שמא ההיסטוריה תחזור על עצמה.

השריפה של דיקסי חרכה 3.5 מיילים רבועים של עצים במחוז בוטה מצפון-מזרח לפרדייס ועברה למחוז פלומאס הסמוך. רשויות אכיפת החוק במדינה פרסמו אזהרה לתושבי הקהילות של פולגה ומזרח קונקוב להיות מוכנים לפינוי. לארי פיטרסון, שביתו במגליה השכנה שרד את השריפה הקודמת, אמר כי כמה משכניו מקפלים את חפציהם למקרה שייאלצו לברוח. "בכל פעם שיש לך שריפה אחרי מה שעברנו, ועוד אחת כזו, אתה צריך להיות מודאג," הוא אמר.

על רקע עלייה בטמפרטורות, לחות נמוכה ותנאי בצורת מחריפים בקליפורניה, ניכרת עלייה בכמויות השריפות ובמספר הדונמים שנשרפו השנה, אפילו בהשוואה לנתוני השיא מהשנה שעברה. נכון לשבוע זה, המדינה רשמה גידול של 26% בכמות השריפות בהשוואה לאותו פרק הזמן בשנת 2020, כמו גם עלייה של 58% בדונמים שנשרפו בהשוואה לשנה שעברה. "היה לנו חורף ואביב יבשים, כך שיש יותר צמחייה יבשה ודלקים יבשים," אמרה כריסטין מקמורו, קצינת מידע בחברת Cal Fire. "בגלל הדלקים היבשים ותנאי הלחות של הדלק היבש והפעילות האנושית, קל יותר להמריץ ניצוצות."  בין ה -1 בינואר ל -6 ביוני השנה, קליפורניה כבר חוותה 2,733 שריפות שהרסו בערך 12,540 דונם, לעומת 2,052 שריפות ששרפו 6,353 דונם באותו פרק זמן בשנה שעברה. "מספר השריפות, והדונמים שנשרפו השנה, הם הרבה מעל הממוצע של חמש השנים האחרונות", אמרה מקמורו. "אנחנו יודעים שאנחנו נכנסים לעונה עם יותר שריפות ויותר דונמים שיישרפו." 

בשנה שעברה נרשמה עונת השריפות הגדולה ביותר בהיסטוריה של קליפורניה, עם יותר מ-4 מיליון דונמים שנשרפו ויותר מ-30 הרוגים. הלהבות הוחמרו על ידי רוחות יבשות וטמפרטורות גבוהות. אזורים רבים במדינה נכנסו לקטגוריית הבצורת הקשה ביותר. יותר מ -33% מהמדינה מוגדרים כסובלים מתנאי "בצורת יוצאת דופן", הקטגוריה הקשה ביותר, על פי מומחים אמריקנים. בשנה שעברה בתקופה זו, לא היו חלקים במדינה כלל שסווגו בתנאי בצורת יוצאת דופן. בתחילת יוני 2020, רק 2% מהמדינה היו במצב "בצורת קיצונית", קטגוריית הבצורת השנייה בחומרתה. אך השנה, יותר מ -85% מקליפורניה מוגדרים במצב של בצורת קיצונית, וכל אזורי המדינה סובלים ממידה כלשהי של בצורת, על פי הנתונים. 

על פי המלצת המומחים באזור המפרץ, רק מסיכת N95, ולא מסיכת בד רגילה, יכולה להגן מפני זיהום בזמן שהייה בחוץ באזורים שבהם הרשויות מכריזים על התראת זיהום אוויר בעקבות השריפות. כמו כן, הם ממליצים לתושבים להתקין מערכות סינון אוויר בבתיהם. בשנת 2020 נרשמו 52 התראות זיהום אוויר בקליפורניה, לעומת 26 בשנה שקדמה לה. על אף שהיו פחות מכוניות בכבישים במשך רוב השנה, בגלל הגבלות הקורונה, מומחים מסבירים כי השריפות הרבות שנצו ברחבי ארצות הברית בשנת 2020 פלטו עשן לאוויר במשך שבועות ארוכים, וגרמו לשמיים להיראות כתומים ולתושבים לסבול מקשיי נשימה.

YOU MIGHT ALSO LIKE